Original scientific paper
Konstrukcija upitnika za procjenu stavova (budućih) učitelja razredne nastave prema domaćim zadaćama
Marta Zečević Berbić
orcid.org/0009-0005-6821-6734
; Faculty of Education, J.J. Strossmayer University in Osijek, Osijek Croatia
*
Edita Borić
; Faculty of Education, J.J. Strossmayer University in Osijek, Osijek, Croatia
* Corresponding author.
Abstract
S obzirom na to da u postojećoj (posebice domaćoj) literaturi nedostaje istraživanja kojima se ispituju stavovi (budućih) učitelja prema domaćim zadaćama, istraživanjem će se validirati Upitnik stavova (budućih) učitelja razredne nastave prema domaćim zadaćama. Problemi istraživanja bili su ispitati faktorsku strukturu upitnika, potvrditi ju konfirmatornom faktorskom analizom i ispitati indekse prikladnosti modela te ispitati pouzdanost. U istraživanju je sudjelovalo N = 184 studenata učiteljskih studija. Konfirmatornom faktorskom analizom ustanovljeno je postojanje dvaju faktora, Stav prema domaćoj zadaći i Praksa planiranja i pregleda domaće zadaće. Testiranjem pouzdanosti metodom Cronbach alfa (α = .71 i α = .62) i McDonald’s koeficijenta (ω = .79 i ω = .62) utvrđena je relativno prikladna pouzdanost. Iako se pretpostavljena faktorska struktura od jednog faktora uslijed faktorske analize pokazala neprikladnom budući da nije konzistentna u teorijskom i metodološkom smislu s obzirom na predmet istraživanja, utvrđena je smislena faktorska struktura koja se fokusira oko čimbenika ključnih za razumijevanje stavova učitelja o domaćoj zadaći. Može se zaključiti kako je upitnik validan za ispitivanje stavova budućih, ali i postojećih učitelja prema domaćim zadaćama. Rezultati pokazuju da budući učitelji prepoznaju vrijednost domaćih zadaća, ali i ukazuju na potrebu vođenja računa o njihovoj kvaliteti i kvantiteti kako bi se izbjegli neželjeni učinci.
Keywords
domaće zadaće; razredna nastava; stavovi; učitelji; validacija upitnika
Hrčak ID:
335185
URI
Publication date:
30.7.2025.
Visits: 210 *