Bogoslovska smotra, Vol. 95 No. 3, 2025.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.53745/bs.95.3.1
Katolički vjeronauk: prostor »generiranja nade« kod adolescenata?
Marija Jurišić
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Odgojno-obrazovni sustav je u svojim krajnjim ciljevima usmjeren na budućnost i u svojoj prirodi ispunjen nadom da će odgojno-obrazovni sadržaj pronaći svoje mjesto unutar samog učenika te da će rezultirati rastom i razvojem pojedinca. Adolescencija je značajno razdoblje u razvoju osobe. Nada je važna odrednica pozitivnog razvoja djece i mladih. Inozemna i hrvatska istraživanja upućuju na postojanje pozitivne korelacije između nade i religioznosti. Postojanje nade u životu pojedinca korelira sa životnim zadovoljstvom, dobrobiti i sposobnosti prilagodbe pojedinca. Religioznost također utječe na veću prisutnost postojanja smisla i traganja za smislom kod adolescenata. Iako Vjeronauk nema kao svoj prvotni cilj razvoj religioznosti, niti ju nužno pretpostavlja kod učenika, kao ni njegovu vjersku pripadnost, ipak se, imajući u vidu navedene korelacije, uviđa mogućnost pozitivnog utjecaja Vjeronauka u javnoj školi na razvoj nade kod adolescenata. Cilj rada bio je istražiti je li predmet Katoličkog vjeronauka prostor generiranja nade adolescentima. Provedena je analiza sadržaja Kurikuluma i udžbenika za 3. i 4. razred srednje škole. Kvalitativna analiza vjeronaučnog sadržaja pokazala je zastupljenost tema koje upućuju učenika na aktivnu dimenziju nade. Sadržaj učenika potiče na hrabrost i djelovanje u očaju i beznađu, pruža poticajnu perspektivu koja budi nadu u bolju sadašnjost i budućnost, čime se potiče razvoj nade. Nedostatak afektivne dimenzije na razini ishoda ukazuje na djelomičan nedostatak zajedničarske dimenzije nade.
Ključne riječi
nada; odgoj i obrazovanje; Vjeronauk; adolescencija; analiza sadržaja Ku rikuluma i udžbenika Katoličkog vjeronauka
Hrčak ID:
336786
URI
Datum izdavanja:
29.10.2025.
Posjeta: 123 *