Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.54478/ers.34.47.1

Korištenje asistivne tehnologije studenata s invaliditetom na Sveučilištu u Rijeci

Ivona Markov ; Studentica Fakulteta zdravstvenih studija Sveučilišta u Rijeci
Jasna Lulić Drenjak ; Fakultet zdravstvenih studija Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 385 Kb

str. 5-11

preuzimanja: 42

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 385 Kb

str. 5-11

preuzimanja: 24

citiraj

Prilozi: 2.pdf


Sažetak

Studenti s invaliditetom predstavljaju ranjivu skupinu unutar obrazovnog sustava i šire društvene zajednice. Kako bi se osigurala njihova ravnopravnost i potpuna integracija, ključno im je omogućiti pristup asistivnoj tehnologiji. Cilj istraživanja bio je ispitati korištenje i dostupnost asistivne tehnologije među studentima s invaliditetom Sveučilišta u Rijeci. Istraživanje je provedeno tijekom srpnja 2024. elektroničkom anketom na uzorku od 25 studenata u dobi od 20 do 36 godina. Rezultati su pokazali da asistivnu tehnologiju u najvećem udjelu koriste studenti s oštećenjem sluha (100%) i vida (83%), dok je korištenje među studentima s tjelesnim teškoćama znatno manje (43%). Hipoteze o većoj dostupnosti tehnologije kod gluhih i slabovidnih te slijepih studenata u odnosu na studente s tjelesnim teškoćama odbačene su jer razlike nisu bile statistički značajne (p>0,05). Istraživanje potvrđuje da asistivna tehnologija značajno pridonosi samostalnosti i akademskom uspjehu, ali da i dalje postoje prepreke vezane uz dostupnost i troškove pomagala. Potrebno je osigurati sustavnu institucionalnu podršku i prilagodbu obrazovnog procesa kako bi svi studenti s invaliditetom imali ravnopravan pristup obrazovanju.

Ključne riječi

asistivna tehnologija, invaliditet, studenti s invaliditetom

Hrčak ID:

336828

URI

https://hrcak.srce.hr/336828

Datum izdavanja:

16.11.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 151 *