Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.54478/ers.34.47.1
Korištenje asistivne tehnologije studenata s invaliditetom na Sveučilištu u Rijeci
Ivona Markov
; Studentica Fakulteta zdravstvenih studija Sveučilišta u Rijeci
Jasna Lulić Drenjak
; Fakultet zdravstvenih studija Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Prilozi: 2.pdf
Sažetak
Studenti s invaliditetom predstavljaju ranjivu skupinu unutar obrazovnog sustava i šire društvene zajednice. Kako bi se osigurala njihova ravnopravnost i potpuna integracija, ključno im je omogućiti pristup asistivnoj tehnologiji. Cilj istraživanja bio je ispitati korištenje i dostupnost asistivne tehnologije među studentima s invaliditetom Sveučilišta u Rijeci. Istraživanje je provedeno tijekom srpnja 2024. elektroničkom anketom na uzorku od 25 studenata u dobi od 20 do 36 godina. Rezultati su pokazali da asistivnu tehnologiju u najvećem udjelu koriste studenti s oštećenjem sluha (100%) i vida (83%), dok je korištenje među studentima s tjelesnim teškoćama znatno manje (43%). Hipoteze o većoj dostupnosti tehnologije kod gluhih i slabovidnih te slijepih studenata u odnosu na studente s tjelesnim teškoćama odbačene su jer razlike nisu bile statistički značajne (p>0,05). Istraživanje potvrđuje da asistivna tehnologija značajno pridonosi samostalnosti i akademskom uspjehu, ali da i dalje postoje prepreke vezane uz dostupnost i troškove pomagala. Potrebno je osigurati sustavnu institucionalnu podršku i prilagodbu obrazovnog procesa kako bi svi studenti s invaliditetom imali ravnopravan pristup obrazovanju.
Ključne riječi
asistivna tehnologija, invaliditet, studenti s invaliditetom
Hrčak ID:
336828
URI
Datum izdavanja:
16.11.2025.
Posjeta: 151 *