Review article
https://doi.org/10.62284/s.32.2
Pedagoška dobrobit igre u nastavi kao prevencija ovisnosti o ekranima
Marijana Ćuk
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu
Abstract
Ekranizam predstavlja složen razvojni poremećaj koji se očituje u ponašanju, motivaciji i međuljudskim odnosima učenika koji provode puno vremena pred ekranima. Takva pojava zahtijeva sveobuhvatan, holistički pristup koji uključuje promišljenu integraciju digitalne i tradicionalne nastave, sustavno razvijanje medijske pismenosti te aktivnu podršku u oblikovanju zdravih obrazovnih navika. Među aktivnostima koje mogu pridonijeti uravnoteženom razvoju učenika ističe se igra koja je često zanemarena u suvremenom obrazovnom kontekstu. Cilj je ovog rada, na temelju uvida u relevantnu znanstvenu literaturu iz društvenog i humanističkog područja, ukazati na pedagošku vrijednost igre u nastavi. Jedan od razloga marginalizacije igre može se pronaći u sve većoj dostupnosti i raširenosti digitalnih uređaja – pametnih telefona, tableta, računala i igraćih konzola – koji nerijetko dovode do razvoja ovisnosti. Takve ovisnosti sa sobom nose niz problema: od socioemocionalnih i kognitivnih do tjelesnih i mentalnih teškoća. S druge strane, igra potiče upravo one aspekte razvoja koji su najviše pogođeni ekranizmom: emocionalnu stabilnost, kognitivnu fleksibilnost, tjelesnu aktivnost i mentalnu otpornost. U tom kontekstu igra se ne ističe samo kao obrazovni alat, nego i kao moguća prevencija ovisnosti o ekranima.
Keywords
igra; nastava; prevencija; ekranizam; ovisnost
Hrčak ID:
339366
URI
Publication date:
23.11.2025.
Visits: 0 *