Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17818/EMIP/2025/28

PODUZETNIČKO PONAŠANJE I STRATEŠKI CILJEVI U KRIZNIM SITUACIJAMA

Jarmila Duháček Šebestová orcid id orcid.org/0000-0002-7493-0759 ; Silesian University in Opava, Czech Republic, School of Business Administration in Karviná, Department of Business Economics and Management *
Petra Krejčí ; Silesian University in Opava, Czech Republic, School of Business Administration in Karviná, Department of Business Economics and Management
Joanna Małecka ; Poznan University of Technology, Poland, Faculty of Engineering Management

* Corresponding author.


Full text: english pdf 577 Kb

page 463-481

downloads: 0

cite


Abstract

Ovo istraživanje bavi se utjecajem pandemije COVID-19 na poduzetničko ponašanje i strateške ciljeve u Češkoj Republici. Posebno ispituje kako su poduzetnici odgovorili na krizu i identificira ključne čimbenike koji su utjecali na procese donošenja odluka. Dok su neki poduzetnici pokazali prilagodljivost modificirajući svoju poslovnu praksu, drugi su prvenstveno ovisili o mehanizmima javne potpore bez provedbe značajnih promjena. Nalazi naglašavaju veliku važnost jasno definiranih ciljeva i spremnosti za krizne situacije u osiguravanju kontinuiteta poslovanja. Analiza otkriva da i pravna struktura poduzeća i prethodno iskustvo poduzetnika značajno utječu na prirodu i učinkovitost odgovora na krizu. Naime, tvrtke koje su usvojile proaktivne strategije imale su tendenciju postizanja povoljnijih ishoda. Istraživanjem se naglašava nužnost dobro promišljenih izlaznih strategija i sposobnost prilagodbe pri suočavanju s nepredviđenim izazovima. Istraživanje pruža vrijedne uvide za menadžere u cijeloj srednjoj Europi, posebno u upravljanju krizama i formuliranju strateških odluka koje podržavaju dugoročnu održivost poslovanja. Istraživanje također sugerira da poduzetničko iskustvo igra ključnu ulogu u formuliranju strateških ciljeva i da učenje iz prakse uspješnih tvrtki može poboljšati kvalitetu donošenja odluka.

Keywords

poslovno ponašanje; kriza; budući ciljevi; poslovno iskustvo

Hrčak ID:

339793

URI

https://hrcak.srce.hr/339793

Publication date:

25.11.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *