Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31724/rihjj.51.1.11
Jezični napredak studenata u engleskome kao jeziku visokoškolske nastave: pre-post analiza
Kornelija Čakarun
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Branka Drljača Margić
orcid.org/0000-0002-7617-6606
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Poboljšanje jezičnoga umijeća studenata u engleskome smatra se jednom od najvažnijih prednosti engleskoga kao jezika visokoškolske nastave (EJVIN). Međutim, vrlo mali broj studija empirijski ispituje ovu temu. Cilj je ovoga istraživanja ispitati jezično umijeće EJVIN-studenata u engleskome na početku i kraju njihova prijediplomskog studija na Ekonomskom fakultetu u Rijeci te usporediti njihovo umijeće i napredak s umijećem i napretkom studenata koji studiraju na hrvatskome jeziku (HJVIN-studenti). Istraživanje je provedeno s 256 studenata prve godine i 141 studentom treće godine. Istraživački su instrumenti uključivali upitnik kojim su se ispitivala prethodna iskustva studenata vezana uz učenje engleskoga jezika kao i njihova samoprocjena jezičnih vještina u engleskome, Oxford Quick Placement test, C-test i test poslovnoga engleskog jezika. Potom su provedeni intervjui u kojima se sa studentima razgovaralo o njihovim očekivanjima vezanim uz jezični napredak u engleskome i korisnosti kolegija iz engleskoga za posebne namjene. Rezultati testova analizirani su pomoću nezavisnih t-testova kako bi se utvrdila statistička značajnost razlika između EJVIN- i HJVIN-studenata prve i treće godine. Rezultati pokazuju da EJVIN-studenti imaju bolje jezično umijeće u engleskome od HJVIN-studenata na početku i kraju prijediplomskoga studija. Obje skupine studenata ostvaruju sličan napredak u općemu engleskom jeziku, dok EJVIN-studenti bolje napreduju u poslovnome engleskom jeziku. Većina EJVIN-studenata pripisuje EJVIN-u napredak u (poslovnome) engleskom jeziku, no uviđaju i važnost kolegija iz engleskoga za posebne namjene, koji su im ponuđeni tijekom studija i koji stavljajući eksplicitni fokus na jezik studentima služe kao potpora za stručne kolegije.
Ključne riječi
engleski kao jezik visokoškolske nastave; engleski za posebne namjene; jezični napredak u engleskome; jezično umijeće u engleskome; studenti
Hrčak ID:
340250
URI
Datum izdavanja:
30.12.2025.
Posjeta: 0 *