Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SUDJELOVANJE KORISNIKA U NASTAVI STUDENATA SOCIJALNOG RADA – PERSPEKTIVA NASTAVNIKA

Saša Skokandić orcid id orcid.org/0000-0003-3336-3126 ; Centar za socijalnu skrb Korčula, Korčula, Hrvatska
Kristina Urbanc ; Pravni fakultet, Studijski centar socijalnog rada, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 217 Kb

str. 299-325

preuzimanja: 1.484

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 223 Kb

str. 327-354

preuzimanja: 864

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je dobiti uvid u to kako nastavnici procjenjuju opseg, kvalitetu i smisao uključivanja korisnika u nastavu. Uzorak ispitanika sačinjavalo je osam nastavnika, nositelja ili sudionika u nastavi stručnih kolegija (Teorijske osnove socijalnog rada, Socijalni rad s pojedincem, Socijalni rad s obitelji, Socijalni rad s grupom, Socijalni rad u zajednici, Socijalni rad s invalidima, Socijalni rad i problemi mladih, Socijalna gerontologija) Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta u Zagrebu, s kojima su provedeni polustrukturirani intervjui.
Rezultati su pokazali da su nastavnici ili premalo informirani ili smatraju da uključenost korisnika nije dostatna. Ipak, dio njih smatra da postoje pozitivni pomaci te da se korisnici uključuju u različite oblike održavanja nastave. Postoje i bojazni kako ovakvi oblici neposrednog uključivanja korisnika mogu dovesti do njihove zloupotrebe i manipuliranja, odnosno, da korisnicima nije mjesto na fakultetu, osim u svrhu bolje ilustracije primjera iz prakse. Prema mišljenju nastavnika, studenti pozitivno gledaju na uključivanje korisnika u nastavu, stoga je važno ostvariti nužne pretpostavke (pristupačnost, poštivanje profesionalnih etičkih standarda, planiranje uključivanja nastavnim programom itd.). Među preporukama za bolju uključenost korisnika u buduće nastavne programe navedeno je planiranje sudjelovanja korisnika i postizanje obostranih dobiti, osnivanje savjetovališta na fakultetu namijenjenih edukaciji studenata, formaliziranje suradnje s korisnicima uključenim u nastavu te povećanje satnice terenske prakse.

Ključne riječi

obrazovanje studenata; socijalni rad; sudjelovanje korisnika u nastavi; perspektiva nastavnika

Hrčak ID:

46332

URI

https://hrcak.srce.hr/46332

Datum izdavanja:

20.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.348 *