Odgojne znanosti, Vol. 11 No. 2 (18), 2009.
Izvorni znanstveni članak
MIŠLJENJA UČITELJA I UČENIKA O ČIMBENICIMA KOJI UTJEČU NA OSTVARIVANJE NASTAVE PREDMETA DRŽAVLJANSKI I DOMOVINSKI ODGOJ TE ETIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI
Tatjana Devjak
; Faculty of education, University of Ljubljana
Marijan Blažić
; Faculty of education, University of Ljubljana
Srečko Devjak
; Faculty of education, University of Ljubljana
Sažetak
Autori u prilogu prikazuju rezultate istraživanja mišljenja učitelja i učenika o poučavanju nastavnih predmeta sa sadržajima građanskog odgoja u slovenskoj javnoj školi te utjecaj raznih čimbenika koji utječu na ostvarivanje nastave predmeta koji su od školske godine 2008/09 nazvani građanski i domovinski odgoj te etika. Prije toga ti su predmeti nazivani kratko građanski odgoj
i etika. Predmeti se u slovenskoj školi poučavaju u zadnjoj trećini trajanja obavezne škole, u sedmom i osmom razredu, ali ne i u devetom. U osnovnoj školi ciljevi predmeta nadovezuju se na vrijednosti koje proizlaze iz ljudskih prava i za njihovo ostvarivanje mora se, kao i kod svih ostalih predmeta, polaziti od učenikovih predznanja, sposobnosti i interesa. Pri organiziranju nastave učitelji polaze od didaktičkih načela i kriterija kao što su razvojna dob djeteta, djetetova iskustva, osobni doživljaji, učenikovo mišljenje, predznanje, interesi i temeljne potrebe učenika pri izboru sadržaja, motivacija, proučavanje slučajeva, aktivno uključivanje svakog učenika te ostvarivanje socijalnih, osjetilnih, motivacijskih, estetskih te moralnih i etičkih ciljeva. Rezultati istraživanja su pokazali da čimbenici kao što su nastavni program, oblici i metode rada, nastavna sredstva, organizacija života i rada u školi, broj nastavnih sati i stručnost učitelja značajno utječu na osobna stajališta
učenika i učitelja o uspješnosti izvedbe nastave. Ovaj rad tako prikazuje pogled u pedagošku praksu izvođenja nastave prikazanog nastavnog predmeta i objašnjava razlike u gledanjima učitelja i učenika na ostvarivanje nastave ovih predmeta.
Ključne riječi
građanski odgoj; ljudska prava; didaktička načela; nastavni proces; nastavne metode; nastavni oblici
Hrčak ID:
48438
URI
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Posjeta: 3.104 *