Odgojne znanosti, Vol. 11 No. 2 (18), 2009.
Prethodno priopćenje
PROFILIRANJE UČITELJSKIH KOMPETENCIJA
Darko Lončarić
; Učiteljski Fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Niz reformskih procesa visokog obrazovanja doveo je do reformuliranja odgojno-obrazovnih ciljeva koji se sve manje referiraju na to što nastavnik mora, a sve više na to što učenik može nakon aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu. Sve veći broj visokoškolskih nastavnika suočava se sa zahtjevom formuliranja nastavnih ciljeva u terminima kompetencija i ishoda učenja. Pri tome, za osmišljavanje primjerenih ishoda učenja na razini nastavnog predmeta ili sata, nastavnici moraju imati čvrsti oslonac u precizno i jasno definiranim kompetencijama na razini nastavnog programa, koje pak moraju biti u suglasju s područnim kompetencijama unutar pojedine struke i Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Trenutno su u nastajanju mnogi važni dokumenti koji defi niraju kompetencijski profil učitelja razredne nastave. Osnovni cilj ovog rada jest javnosti pružiti pregled europskih i nacionalnih politika u području obrazovanja učitelja, kompetencija i kvalifikacija općenito te pregled zahtjeva koje pred učitelje postavlja suvremeni kurikul uz primjere nacionalnih smjernica i standarda s opisima učiteljskih kompetencija. Na temelju analize svih navedenih
elemenata formuliran je prijedlog kompetencijskog profila učitelja koji može poslužiti kao poticaj za promišljanje o sadržaju i strukturi područno-stručnih kompetencija učitelja, kao i poticaj za širu raspravu o jedinstvenim kriterijima obrazovanja učitelja i kompetencijama na razini programa učiteljskih studija.
Ključne riječi
ishodi učenja; kompetencije; kvalifikacije; učitelji
Hrčak ID:
48458
URI
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Posjeta: 2.384 *