Prethodno priopćenje
Ponašanje potrošača i motivi odabira mliječnih napitaka na području Kvarnera: pilot-studija
Greta Krešić
orcid.org/0000-0002-3432-2687
; Faculty of Tourism and Hospitality Management, Department of Food and Nutrition, University of Rijeka, Primorska 42, Opatija
Zoran Herceg
Vesna Lelas
Anet Režek Jambrak
Sažetak
S obzirom da je odabir hrane individualna značajka pojedinca, za uspjeh proizvoda na tržištu nužno je da i proizvođači i prodavači poznaju ponašanja potrošača. Zahvaljujući pozitivnim učincima na
zdravlje, mliječni napici predstavljaju inovativni i brzorastući tržišni segment. Cilj ove pilot-studije bio je ispitati navike konzumacije, ponašanje pri kupovini i motive odabira među potrošačima mliječnih
napitaka. Promatrana skupina uključivala je 114 ispitanika (44 muškarca i 70 žena) koji su usmeno intervjuirani na ulazu pet trgovačkih centara. Korišteni upitnik sastojao se od zatvorenih pitanja koja su uključivala navike konzumacije, ponašanje pri kupovini i motive odabira mliječnih napitaka. Ispitivane su također razlike obzorom na spol. Dobiveni rezultati pokazali su da žene više konzumiraju mlijeko i mliječne napitke (p<0,001) te fermentirane mliječne napitke (p=0,002). Konzumacija napitaka na bazi sirutke bila je sporadična kod oba spola. Žene u većem broju konzumiraju mliječne napitke sa smanjenim sadržajem masti (p=0,043), dok muškarci pokazuju veću lojalnost pojedinom tipu proizvoda (p=0,034). Organoleptičke značajke predstavljaju za oba spola najvažniji motiv odabira. Na drugom mjestu je za muškarce brend (p<0,001) a za žene učinci na zdravlje. Podrijetlo proizvoda je na trećem mjestu, dok je cijena na petom mjestu. Dobiveni rezultati mogu biti korisni za istraživače, ali i za sektor mliječne industrije kako u promociji postojećih tako i u razvoju novih mliječnih napitaka baziranih na inovativnosti i učincima na zdravlje.
Ključne riječi
potrošač; mliječni napici; odabir hrane
Hrčak ID:
49472
URI
Datum izdavanja:
22.3.2010.
Posjeta: 6.982 *