Poslovna izvrsnost, Vol. 3 No. 2, 2009.
Prethodno priopćenje
STRATEŠKA POVEZANOST I UMREŽENOST HRVATSKIH MALIH I SREDNJIH PODUZEĆA
Marko Kolaković
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Boris Sisek
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Bojan Morić Milovanović
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Hrvatska mala i srednja poduzeća, ukoliko žele preživjeti u globalnom svijetu, moraju odrediti ona područja u kojima su u mogućnosti ostvariti superiornije rezultate, te na njima zasnivati cjelokupno poslovanje. Sama ideja specijalizacije na ključnim kompetencijama odnosi se na eksternalizaciji svih onih područja u kojima mala i srednja poduzeća ne ostvaruju vodeću poziciju na tržištu, te se fokusiraju na područja u kojima posjeduju konkurentsku prednost. Hrvatska mala i srednja poduzeća trebaju razvijati i njegovati veze sa svojim partnerima te primijeniti koncept strateškog povezivanja i umrežavanja. Intelektualni kapital postao je dominantni resurs u modernom poslovanju, te ga je potrebno uvažiti i razvijati. Proces strateškog povezivanja i umrežavanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća je spor i za sobom nosi strateške pogreške koje mogu dovesti poduzeće do krize ili prestanka poslovanja. Intenzivna primjena koncepta strateškog povezivanja i umrežavanja na mikro razini omogućava malim i srednjim poduzećima bržu i bezbolniju transformaciju, dok na makro razini podiže konkurentnost cjelokupnog hrvatskog gospodarstva. Svrha ovog rada jest: ujediniti i proširiti postojeće spoznaje koncepta strateškog povezivanja i umrežavanja, predložiti univerzalan model procesa transformacije implementiranja navedenog koncepta u hrvatska mala i srednja poduzeća, te pružiti smjernice koje će uslijediti nakon procesa strateškog povezivanja i umrežavanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća. Nadalje, svrha ovog rada je pomoću znanstvenih i analitičkih metoda ispitati stupanj primjene strateškog povezivanja i umrežavanja u hrvatskim malim i srednjim poduzećima, formulirati rezultate istraživanja, ukazati na sve što bi poduzetnici trebali poduzeti kako bi se pripremili za strateško povezivanje i umrežavanje ili kako bi razvili potpuno novo virtualno poduzeće kako bi bili uspješni u konkurentskom poslovnom okružju. Podaci će biti prikupljeni putem anketnog upitnika, te će na taj način biti potkrijepljena trenutna slika primjene strateškog povezivanja i umrežavanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća. Rezultati istraživanja ukazat će na pretpostavke koje su potrebne za kreaciju strateških mreža i virtualnih poduzeća u Hrvatskoj. Također, definirani će biti modeli koja hrvatska mala i srednja poduzeća moraju primijeniti ukoliko žele slijediti moderne poslovne i organizacijske koncepte. Poduzeća koja primjene rezultate ovog istraživanja te angažiraju vanjske savjetnike moći će se brže i bezbolnije nositi sa organizacijskim promjenama i jednostavnije prilagoditi turbulentnom okruženju koje vlada u globalnoj ekonomiji.
Ključne riječi
strategija; povezivanje; umrežavanje; virtualne organizacije; mala i srednja poduzeća; Hrvatska
Hrčak ID:
50650
URI
Datum izdavanja:
31.12.2009.
Posjeta: 3.680 *