Professional paper
Priložne oznake u novijim hrvatskim priručnicima
Josip Lasić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Abstract
Nastava sintakse u osnovnoj školi u kontekstu novoga Hrvatskoga nacionalnoga
obrazovnoga standarda (skraćeno Hnosa) bitno se promijenila u odnosu na
prijašnje razdoblje. Nacrt Hnosa iz 2005. godine, a na njegovu temelju novi
Plan i program za osnovne škole, donosi mnoštvo promjena u području
nastave materinskoga jezika pa se tako u usvajanju osnova sintakse u sedmomu
razredu učenici pobliže upoznaju sa značenjem i funkcijama rečenica, usvajaju
znanja o načinima nastanka rečenica i službi riječi u rečenici, a poglavlje o
priložnim oznakama, kao iznimno važan dio rečeničnoga ustroja, sveden je
uglavnom na osnovno prepoznavanje. U ovome će se radu analizirati priložne
oznake u dvama udžbenicima iz tzv. predhnosovskoga (1998.) i posthnosovskoga
razdoblja (2008.) u suodnosu s opisom priložnih oznaka u novijim izdanjima
gramatika hrvatskoga jezika od 1997. do 2005. godine.
Keywords
sintaksa; priložne oznake; gramatike hrvatskoga jezika; udžbenici hrvatskoga jezika
Hrčak ID:
52613
URI
Publication date:
30.12.2009.
Visits: 9.674 *