Market-Tržište, Vol. 20 No. 2, 2008.
Izvorni znanstveni članak
Utjecaj korporacijskih komunikacija na imidž i konkurentnost poduzeća
Valentina Pirić
; Tomić & Co. d.o.o.
Sažetak
Tema je ovoga rada analiza utjecaja korporacijskih komunikacija i intenziteta njihove primjene na upravljanje imidžom poduzeća, te isticanje uloge imidža poduzeća kao jednog od osnovnih izvora njegove konkurentnosti u okviru suvremenih tržišnih uvjeta. Pregledom i analizom teorijskih doprinosa u radu je prikazano kako korporacijske komunikacije objedinjavaju dimenziju upravljačke, organizacijske i marketinške komunikacije na razini poduzeća te kako odgovarajućim intenzitetom njihove primjene i odgovarajućim stupnjem integracije mogu utjecati na upravljanje imidžom poduzeća. Naglašena je i potreba razumijevanja koncepta imidža poduzeća kao važnog izvora konkurentnosti. U tu svrhu u radu je provedeno iscrpno istraživanje utjecaja intenziteta primjene korporacijskih komunikacija na imidž poduzeća na tržištu Republike Hrvatske kao i istraživanje utjecaja pozitivnog imidža poduzeća na njegovu konkurentnost. Korištena metodologija obuhvatila je anketiranje vanjske javnosti na prigodnom uzorku ispitanika. Prikupljeni podaci analizirani su metodama višestruke regresije i korelacijske analize. Rezultati istraživanja potvrdili su postojanje utjecaja intenziteta primjene korporacijskih komunikacija na imidž poduzeća i tvrdnju da pozitivan imidž poduzeća utječe na povećanje njegove konkurentnosti. U tom je smislu korporacijskim komunikacijama moguće pripisati strateški važnu ulogu za poslovanje poduzeća u okviru novonastalih tržišnih uvjeta.
Ključne riječi
korporacijske komunikacije; imidž poduzeća; konkurentnost poduzeća
Hrčak ID:
53066
URI
Datum izdavanja:
29.12.2008.
Posjeta: 7.872 *