Market-Tržište, Vol. 21 No. 1, 2009.
Prethodno priopćenje
Segmenti u marketingu na temelju percepcija značaja marketinških znanja i vještina
Vesna Žabkar
orcid.org/0000-0002-9331-9090
; Faculty of Economics University of Ljubljana
Maja Hosta
; Strategic Development and Marketing Droga Kolinska Group
Sažetak
Svrha je ovog članka definirati i empirijski verificirati niz znanja i vještina kako bismo mogli segmentirati marketinške profesionalce na temelju njihove percepcije važnosti marketinških znanja i vještina. Za empirijsku potvrdu važnosti marketinških znanja i vještina razvijen je instrument s 28 varijabla. Uzorak uključuje 235 potpredsjednika marketinga, direktora marketinga i prodaje te predsjednika ili direktora/vlasnika poduzeća u Sloveniji (11,8% stopa odgovora). Rezultati otkrivaju četiri segmenta u marketingu: marketinški stručnjaci, marketinški "generalisti", "nemarketingaši" i marketinški "generali". Osnovne vještine rukovođenja ocijenjene su visoko, uz znanje i vještine vezane za konkurenciju i tržišnu poziciju poduzeća. U skladu s općim predrasudama o marketingu, vještina kreativnog razmišljanja vrlo je važna, posebice u segmentu marketinških "generalista". No, znanje i vještine vezane uz ponašanje potrošača i marketinška komunikacija manje su važni, pogotovo za marketinške generale i "nemarketingaše". Iz istraživanja proizlaze stanovite marketinške implikacije za obrazovanje i praksu.
Ključne riječi
marketinška znanja; marketinške vještine
Hrčak ID:
53078
URI
Datum izdavanja:
8.7.2009.
Posjeta: 3.217 *