Market-Tržište, Vol. 21 No. 1, 2009.
Prethodno priopćenje
Ponašanje i stavovi hrvatskih zaposlenika prema etičkim normama poslovanja
Marina Dabić
orcid.org/0000-0001-8374-9719
; Ekonomski fakultet-Zagreb
Sažetak
Etičke norme poslovanja razlikuju se među zemljama svojim intenzitetom i raznovrsnošću, a razumijevanje etičkih dvojbi posebice je važno za menadžere međunarodnih poduzeća koji trebaju voditi podružnice u tranzicijskim zemljama. Cilj je rada osigurati što bolje razumijevanje ponašanja i stavova hrvatskih zaposlenika u vezi s poslovnom etikom. Istražena su četiri područja vezana uz etiku: (1) generalni stavovi o etičkim pitanjima, (2) manipulacija informacijama, (3) ekološka pitanja i (4) pravna pitanja. Ključno pitanje jest mogu li se zaposlenici grupirati ovisno o ekonomskim i demografskim obilježjima te načinu ponašanja i sustavu vrijednosti. Bolje poznavanje etičnosti ponašanja različitih skupina zaposlenika može biti korisno menadžerima i kreatorima politika kako bi se osnažila etičnost ponašanja među manje osjetljivim skupinama. Rezultati istraživanja mogu biti korisni pri oblikovanju politike na državnoj razini, ali i menadžerima koji smatraju kako neosjetljivost prema etičkim pitanjima može djelovati na poslovne rezultate.
Ključne riječi
etika; socijalna uvjerenja; Republika Hrvatska
Hrčak ID:
53080
URI
Datum izdavanja:
8.7.2009.
Posjeta: 2.563 *