Market-Tržište, Vol. 21 No. 1, 2009.
Prethodno priopćenje
Istraživanje razvoja privatnih maraka u Republici Hrvatskoj
Sandra Horvat
; Ekonomski fakultet-Zagreb
Sažetak
Privatne su marke na tržištu prisutne od 19. stoljeća, ali su značajniji tržišni rast zabilježile u posljednjih tridesetak godina kada su trgovci shvatili njihov značaj u konkurentskoj borbi na sve konkurentnijem tržištu. Njihov tržišni razvoj nije bio ujednačen u svim regijama pa su tako najzastupljenije u Europi gdje u pojedinim zemljama njihov tržišni udio prelazi 40%. Iako je u Hrvatskoj tržišni udio privatnih maraka znatno manji, važno je istaknuti njegov kontinuirani rast u proteklih desetak godina, koliko su privatne marke prisutne u Hrvatskoj. Radi projekcije budućih trendova i smjerova razvoja privatnih maraka na domaćem tržištu provedeno je izviđajno istraživanje putem dubinskih intervjua sa stručnjacima koji se bave upravljanjem privatnim markama unutar trgovačkih lanaca koji posluju u Republici Hrvatskoj i osobama koje vode proizvodnju za privatne marke. Istraživanje je pokazalo da su tri glavna trenda koja se očekuju u razvoju privatnih maraka u Republici Hrvatskoj: povećanje kvalitete, održavanje razine cjenovnog jaza između privatnih maraka i maraka proizvođača, te povećanje tržišnog udjela privatnih maraka.
Ključne riječi
razvoj privatne marke; Hrvatska
Hrčak ID:
53083
URI
Datum izdavanja:
8.7.2009.
Posjeta: 5.938 *