Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Poticanje senzorne integracije kod učenika s autizmom slušnim integracijskim treningom- Mozart efekt

Dragana Mamić ; Centar za autizam-Zagreb
Rea Fulgosi Masnjak ; Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 10.349 Kb

str. 57-68

preuzimanja: 2.422

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi moguće pozitivne efekte primjene Slušnog integracijskog treninga - Mozart efekta na poboljšanje senzorne integracije kod učenika s autizmom. Na osnovu rezultata inicijalne procjene izraditi i provesti individualne edukacijske programe. Ispitan je uzorak od 5 učenika s poremećajem iz autističnog spektra, oba spola osnovnoškolske dobi iz Centra za autizam –Zagreb. Pri inicijalnoj i finalnoj procjeni korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Sustav za procjenu i utvrđivanje disfunkcije senzorne integracije, Viola, 2002., (prijevod i adaptacija Fulgosi-Masnjak, Osmančević, Lang, 2004); Lista za procjenu slušanja (Madaule, 2005); Lista za evaluaciju slušnog integracijskog treninga, (Mamić, Fulgosi-Masnjak, 2009). Zbog utvrđene disfunkcije senzorne integracije za svakog ispitanika izrađen je individualizirani program poticanja senzorne integracije koji je za auditivno osjetno područje sadržavao slušni integracijski trening- Mozart efekt. Program poticanja senzorne integracije je provođen tijekom jedne školske godine, dva puta tjedno po jedan školski sat grupno u kabinetu za senzornu integraciju. Dobivene su statistički značajne razlike između inicijalnih i finalnih rezultata, koje govore u prilog učinkovitosti primjene slušnog integracijskog treninga (SIT) kao dijela individualiziranih programa poticanja senzorne integracije u učenika s autizmom. Osim toga došlo je do statistički značajnih pozitivnih pomaka i na područjima vizualne pažnje, ponašanja u socijalnim situacijama, razini samostalnog uključivanja u aktivnosti, kao i spremnosti za to uključivanje.

Ključne riječi

slušni integracijski trening (SIT); senzorna integracija; disfunkcija senzorne integracije; učenici s autizmom; individualizirani programi poticanja

Hrčak ID:

57067

URI

https://hrcak.srce.hr/57067

Datum izdavanja:

19.7.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.745 *