Informatologia, Vol. 43 No. 3, 2010.
Pregledni rad
VAŽNOST KOMUNIKACIJSKOG MENADŽMENTA U USPJEHU PROJEKTA
Ksenija Čulo
; Građevinski fakultet, Sveučilište J.J.Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Vladimir Skendrović
; Svjetska banka, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Komunikacija je bitan proces u svijetu upravljanja projektima. Teško ju je savladati, ali je važno da se učini svaki napor kako bi se postigla. Mnogo puta članovi projektnih timova na lošim projektima misle da bi se projekt bolje realizirao da je bila bolja komunikacija. Radi toga se komunikacija često navodi kao područje koje treba najviše pobojšanja, kako bi se osigurao uspjeh projekta puno informacija, uključujući predviđanja, ciljeve, potrebe, resurse, izvješća o stanju, proračun i zahtjevi za nabavu, trebaju biti redovito preneseni svima koji su uključeni u projekt. Komunikacija u projektu može često biti teška zbog izazova koji su specifični za upravljanje projektima. Mnogi projekti su kratkoročni i radi toga je projektna komunikacija samo privremena. Za projektne menadžere je kritično da poruka stigne odprve točnokako bi se izbjegle greške u komunikacijskom procesu. Projektni menadžeri komuniciraju koristeći razne medije za prijenos poruke. Važni faktori uključuju komunikaciju o tome kako će se projektom upravljati i kako će komunikacije teći u i iz projekta. Treba također imati jasan i koncizan komunikacijski plan koji će odrediti projektne odgovornosti i tipove komunikacije koji će se koristiti. On uključuje i procese potrebne za osiguranje pravovremenog i svrsishodnog stvaranja, prikupljanja, distribucije, spremanja, pronalaženja i krajnjeg korištenja projektnih informacija. Ima nekoliko ključnih elemenata u projektnom komunikacijskom planu koje treba razmotriti.
Ključne riječi
komunikacija; komunikacijski menadžment; projektni komunikacijski plan; projekt
Hrčak ID:
59106
URI
Datum izdavanja:
27.9.2010.
Posjeta: 28.088 *