Izvorni znanstveni članak
Pismo nepoznate žene i melankolija filozofije: Cavell, Austin, Derrida
Tatjana Jukić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U svome tekstu analiziram djelokrug melankolije i melodrame u filozofiji Stanleyja
Cavella, kao sinthome onoga što filozofija teži ustrojiti kao memoriju. Ta se analiza oslanja
na novelu Pismo nepoznate žene Stefana Zweiga, koju Cavell u knjizi Sporne suze izrijekom
isključuje iz vlastite analize toga problema, premda cijelu studiju osovljava oko istoimenog
filma Maxa Ophülsa, snimljenoga prema Zweigu. Uzimajući to isključenje kao
pretpostavku za diskusiju o Cavellovu tretmanu rodnoga mjesta i porijekla, prije svega
u Austinu ali i u Derridi (u Filozofskim pasažima), ovdje predlažem dekonstrukciju one
pozicije u recentnoj filozofiji gdje naslijeđe i memorija, čak i kad se pozivaju na problem
tehnike, još računaju sa spregom politike i identiteta.
Ključne riječi
melankolija; melodrama; glas; obećanje; film; filozofija; psihoanaliza
Hrčak ID:
61576
URI
Datum izdavanja:
15.4.2010.
Posjeta: 3.649 *