Informatologia, Vol. 43 No. 4, 2010.
Izvorni znanstveni članak
EMPIRIJSKO ISTRAŽIVANJE INTERAKTIVNE KOMUNIKACIJE U PROCESU TURISTIČKOG OBRAZOVANJA
Božidar Veljković
; Fakultet za turizam, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Mario Plenković
; Katedra za komunikologiju, Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Milan Ambrož
; B&B Obrazovanje i edukacija d.o.o., Kranj, Slovenia
Sažetak
U radu se donose kvantitativni rezultati provedenog empirijskog istraživanja sa svrhom sustavne istraživačke kvalitativne analize utjecaja interaktivne komunikacije na proces obrazovanja kadrova za turizam. Empirijsko istraživanje je provedeno u dinamičkoj interakciji između istraživača i ispitanika na slučajno odabranom uzorku od (N=512) polaznika visokoškolske ustanove za obrazovanje kadrova u turizmu »Turistica« metodom multivarijantne faktorske i regresijske analize. Autori u provedenom istraživanju promatraju turizam kao sociokulturni fenomen u interakcijskom prostoru zajedničkog turističkog rada i življenja u kojem se sučeljavaju različite obrazovne komunikacijske kulture na svim razinama turističkog obrazovanja: globalno, regionalno, nacionalno i lokalno. Rezultati provedenog empirijskog istraživanja ukazuju na nužnost uspostavljanja nove interaktivne nastavne komunikacijske kulture u procesu turističkog visokoškolskog obrazovanja. Nova interaktivna komunikacijska kultura podrazumijeva korištenje nove metodike i tehnologije upravljanja organizacijom nastavnog procesa u cilju kompetentnog osposobljavanja za novi komunikativni turistički diskurs (obrazovni, stručni, javni, posebni, turističko-korporativni, državni, političko-turistički, medijski, web i promocijski). Istraživanje je pokazalo da novi obrazovni komunikativni turistički diskurs podrazumijeva stjecanje novih interaktivnih, komunikativnih i translatoloških kompetencijskih znanja za vođenje dijaloga između različitih turističkih kultura u procesu socijalnog i korporativnog turističkog sporazumijevanja i djelovanja. Novo interaktivno obrazovanje u turizmu podrazumijeva stjecanje novih znanja iz turističke komunikologije, metodike i tehnologije e-obrazovanja predavača/instruktora i studenata za djelotvorno korištenje medija i komunikacijskih tehnologija u procesu turističkog obrazovanja. Istraživanje se sustavno longitudinalno nastavlja u okviru znanstvenog projekta »Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju“ kao podloga za uspostavljanje međunarodnog znanstvenog projekta »Interkulturalna turistička poslovna komunikacija«.
Ključne riječi
interaktivna komunikacija; obrazovanje; turizam; kultura učenja; mediji; vodstvo
Hrčak ID:
63966
URI
Datum izdavanja:
30.12.2010.
Posjeta: 4.503 *