Izvorni znanstveni članak
Udžbenik kao poticaj ili prepreka leksičkomu razvoju
Željana Radić
; Sveučilište u Zagrebu
Jelena Kuvač Kraljević
orcid.org/0000-0003-1452-0851
; Sveučilište u Zagrebu
Melita Kovačević
; Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U radu se analizira rječnička složenost dviju početnica kako bi se utvrdila
njihova semantička zahtjevnost za početne čitače. Osim mjerenja leksičke
gustoće i leksičke raznolikosti, posebni je naglasak stavljen na dječje pozna-
vanje i uporabu niskočestotnih riječi koje se u njima nalaze. Problemati-
zira se uloga tih riječi u početnicama te značenje koje one imaju za čitače
početnike jer veliki broj niskočestotnih riječi u početnicama ne dovodi do
značajnoga rječničkoga bogaćenja, a k tomu postavlja veliku prepreku pri
postizanju razumijevanja pročitanoga. Prema raščlanjenoj građi dvaju po-
četnica i ispitivanju u kojemu je sudjelovalo 158 učenika prvoga razreda,
pokazalo se da su djeca izrazito bolja u uporabi niskočestotnih riječi, što im
je omogućeno kontekstom, nego u objašnjavanju njihova značenja, ali rezul-
tati pokazuju da ipak nisu dovoljno uspješna.
Ključne riječi
početnice; čitanje; leksički razvoj; niskočestotne riječi; značenje riječi
Hrčak ID:
64994
URI
Datum izdavanja:
29.10.2010.
Posjeta: 3.607 *