Technical gazette, Vol. 18 No. 2, 2011.
Original scientific paper
Ispitivanje trajnosti reznog alata keramičkih uložaka za tuljke automobilskih motora
Robert Čep
orcid.org/0000-0001-9610-4215
; VŠB - Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, 346 - Department of Machining and Assembly, 17. listopadu 15/2172, 708 33 Ostrava – Poruba, Czech Republic
Adam Janásek
; VŠB - Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, 346 - Department of Machining and Assembly, 17. listopadu 15/2172, 708 33 Ostrava – Poruba, Czech Republic
Branislav Martinický
; University of Žilina, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Machining and Manufacturing Technology, Univerzitna 1, 010 26 Zilina, Slovakia
Marek Sadílek
; VŠB - Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, 346 - Department of Machining and Assembly, 17. listopadu 15/2172, 708 33 Ostrava – Poruba, Czech Republic
Abstract
Ovaj članak je usredotočen na eksperimentalno određivanje trajnosti alata za indeksiranje keramičkih reznih uložaka. Postavljen je kriterij trošenja alata VBBmax = 0,6 mm (sukladno ISO 3685) ili 30 komada obrađenih tuljaka. Kada je postignut barem jedan od ovih parametara, ispitivanje je zaustavljeno i procijenjeno. Ispitivane su dvije vrste reznog materijala uz pomoć tvrtke Saint Gobain Advanced Ceramics s.r.o. – ZTA 7 NI i D 250. Pratili smo njihovu trajnost kod istih parametara obrade. Eksperimenti su izvedeni na alatnom stroju – CHEMNITZ NILES N22. Obrađivani materijal bio je lijevano željeza 25P koje se koristi za motore automobila. Trošenje alata praćeno je za svaki peti obrađeni tuljak. Mjerena je mikrogeometrija nakon ispitivanja trošenja alata na svakom petom tuljku. Cilj je bio odrediti aritmetičku toleranciju Ra profila, najveću visinu Rz profila i vanjski promjer D. Mjerenje je provedeno četiri puta, aritmetička sredina je izvedena naknadno i prikazana je u tablicama.
Keywords
ispitivanje reznog alata; hrapavost površine; obrada rezanjem; trošenje alata
Hrčak ID:
69585
URI
Publication date:
27.6.2011.
Visits: 2.256 *