Skip to the main content

Preliminary communication

Kompetencije koje pokreću inovativnost poduzeća u prerađivačkoj industriji Slovenije i Hrvatske

Janez Prašnikar
Tanja Rajkovič
Maja Vehovec


Full text: english pdf 184 Kb

page 5-25

downloads: 474

cite


Abstract

U radu se analiziraju tehnološke, marketinške i komplementarne kompetencije koje pokreću inovativnost poduzeća. U širem se smislu kompetencije shvaćaju kao mreže sposobnosti i drugih vrijednosti poduzeća, koje se mogu upotrijebiti za međusobnu usporedbu poduzeća. Istraživanje se temelji na anketnim podacima prikupljenim od 86 slovenskih i hrvatskih poduzeća o kompetencijama koje koriste u svojih 105 proizvodnih programa. Na temelju pokazatelja inovativnosti utvrđene su tri grupe poduzeća. U analizi se koristi metoda multivarijantne analize, koja uključuje klaster analizu i analizu varijance. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da najinovativnija poduzeća istovremeno razvijaju tehnološke, marketinške i komplementarne kompetencije. Ona posluju u industrijskim granama u kojima nove tehnologije stvaraju nove prilike. Slabije se tehnološke kompetencije u određenoj mjeri mogu nadoknaditi jakim marketinškim i komplementarnim kompetencijama. Rezultati također potvrđuju da se slovensko i hrvatsko gospodarstvo mogu svrstati u grupu tehnoloških sljedbenika, koji se primarno oslanjaju na imitaciju kao izvor inovacija.

Keywords

kompetencije; inovativnost; tehnološki sljedbenici; tehnološki predvodnici

Hrčak ID:

71597

URI

https://hrcak.srce.hr/71597

Publication date:

15.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 1.656 *