Professional paper
Mjerenje veličine učinka pri proizvodnji funkcionalnog mlijeka
Karmen Pažek
orcid.org/0000-0002-7798-4330
; Dept. of Agricultural Economics and Rural Development, Faculty of Agriculture and Life Sciences Maribor, Pivola 10, 2311 Hoče, Slovenia
Črtomir Rozman
Jernej Turk
Darja Majkovič
Sebjan Hari
Matej Kolenko
Sašo Pamič
Jernej Prišenk
Abstract
U ovom radu prikazan je primjer mogućosti primjene “Utjecaja veličine” i Cohen-d indeksa u slučaju plasiranja novog mliječnog proizvoda na tržište. Terenska i online anketa korištene su za ocjenjivanje potencijalnog interesa potrošača za kupnju novog, funkcionalnog mliječnog proizvoda u Sloveniji - mlijeko s aditivom fitosterolom. Korišten je izračun za dvije vrste Cohen-d indeksa, ručno i pomoću Cohen’s-d kalkulatora na primjeru dvaju glavnih pitanja: 1) Zainteresirani ste za kupnju mlijeka s aditivom fitosterola, koji znanstveno dokazuje sniženje koncentracije kolesterola u krvi i 2) Spremni ste platiti za taj proizvod veću cijenu? Uzorak obuhvaća 419 anketa, od toga provedeno je 150 anketa na terenu (kontrolna skupina), dok je 269 anketa provedeno online (eksperimentalna skupina). Cohen-d indeks (d) rezultati prikazani su za dva prije spomenuta načina izračuna, “mali” učinak (d=0,35, odnosno d=0,34) i “nula ili blizu nule” učinak (d=0,15, odnosno = 0,15).
Keywords
utjecaj veličine; Cohen-d indeks; funkcionalna hrana; mlijeko
Hrčak ID:
75430
URI
Publication date:
27.12.2011.
Visits: 2.662 *