Skip to the main content

Review article

Poučavanje i evaluacija kritičkog mišljenja

Višnja Grozdanić ; Veleučilište VERN’, Zagreb


Full text: croatian pdf 259 Kb

page 380-424

downloads: 1.748

cite


Abstract

Članak obrađuje pojam kritičkog mišljenja i njegove različite uloge, s naglaskom na ulogu koju ima u visokoškolskom obrazovanju. Navedene su različite definicije pojma i argumentira se važnost koju kritičko mišljenje ima u različitim aspektima života, posebno u obrazovanju. Mjerenje kritičkog mišljenja je vrlo složeno i teško je postići njegovu zadovoljavajuću pouzdanost. Ipak, mnogo je dostupnih primjenjivih metoda i one se navode u članku. Nema dvojbi da je kritičko mišljenje od velike važnosti i da ga je potrebno razvijati kod učenika i studenata. Međutim, dosadašnja istraživanja o razvoju kritičkog mišljanja ne pokazuju jednoznačne rezultate. Ipak, većina dobrih poznavatelja pojma kritičkog mišljenja tvrdi da se ono može razvijati, a u članku se navode postupci koji su pokazali najbolje rezultate. Ukratko je obrazložena uska povezanost kritičkog mišljenja s pisanjem i to u iskazivanju, mjerenju i poučavanju.

Keywords

Mišljenje; kritičko mišljenje; poučavanje; visokoškolsko obrazovanje; pisanje

Hrčak ID:

82826

URI

https://hrcak.srce.hr/82826

Publication date:

15.10.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 4.610 *