Review article
ULOGA INTERPERSONALNIH VJEŠTINA U SUVREMENOM ŠKOLSKOM MENADŽMENTU
Dinko Jukić
orcid.org/0000-0002-5595-4245
; Trading and Commercial School “Davor Milas“ Osijek, Croatia
Abstract
Školski menadžment mlada je disciplina upravljanja neprofitnim organizacijama koja predstavlja dio menadžmenta u obrazovanju. U postmodernom društvu upravljanje ljudskim potencijalima predstavlja jedan od ključnih problema školskog menadžmenta. Zanemarivanje zaposlenika, pseudomotiviranost, slaba kvaliteta usluge, upravljanje znanjem, nezadovoljstvo i sustav napredovanja, samo su neke od poteškoća karakteristične za neprofitne organizacije. Model upravljanja temeljen na potrebama škole (School-based management) predstavlja napredniju vrstu školskog menadžmenta koji ima veće ovlasti i odgovornosti te znatno premašuje klasično upravljanje. SBM ocrtava ekonomske beneficije, prioritete, vrijednosti i potrebe samog društva. Interpersonalne vještine menadžera postaju presudne u stvaranju povoljne radne klime, povećanju učinkovitosti i motiviranosti i stvaranju kvalitetnije usluge. Vještine razvijanja dobrih odnosa obuhvaćaju inspiriranje zaposlenika, davanje povratnih informacija, motiviranje i razvijanje pozitivnog ozračja. Takvim pristupom izgrađujemo tzv. tri kruga školskog menadžmenta, a formalna i osobna moć menadžera služi kao oblik inspiracije i motivacije unutar školske klime.
Keywords
školski menadžment; SBM; interpersonalne vještine; zaposlenici
Hrčak ID:
83767
URI
Publication date:
29.6.2012.
Visits: 7.886 *