Skip to the main content

Original scientific paper

Nasljedni govornici i njihova motivacija za učenje hrvatskoga jezika

Lidija Cvikić ; Faculty of Humanities and Social Sciences Zagreb
Zrinka Jelaska ; Faculty of Humanities and Social Sciences Zagreb
Lada Kanajet Šimić ; Croatian Heritage Foundation


Full text: croatian pdf 537 Kb

page 113-127

downloads: 1.865

cite


Abstract

Sažetak
U području ovladavanja inim jezikom u posljednje se vrijeme nasljedni govornici izdvajaju
u posebnu skupinu jezičnih učenika te se njihovo ovladavanje jezikom posebno istražuje. Ta
su istraživanja pokazala da se ovladavanje nasljednim jezikom prema glavnini svojih obilježja
razlikuje i od ovladavanja drugim i od ovladavanja stranim jezikom. Osim obilježjima međujezika,
ova se skupina učenika razlikuje i prema motivaciji za učenjem jezika jer je nasljedni jezik kojim
ovladavaju važan dio njihova identiteta.
Kako među učenicima i govornicima inojezičnoga hrvatskoga veliku većinu čine upravo
nasljedni govornici, iznimno je važno razumjeti sve posebnosti njihova ovladavanja hrvatskim,
uključujući i motivaciju kao važan čimbenik za ovladavanje jezikom. U ovome će se radu na
temelju građe prikupljene u ispitivanju potreba i stavova o e-tečajevima hrvatskoga pokazati kako
iseljenici i njihovi potomci smatraju vladanje hrvatskim jezikom bitnim dijelom svojega obiteljskoga
identiteta. Posebno su ga spremni učiti kako ga njihovi potomci ne bi posve izgubili.

Keywords

nasljedni govornici; hrvatski kao nasljedni jezik; ovladavanje jezikom

Hrčak ID:

86321

URI

https://hrcak.srce.hr/86321

Publication date:

15.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 3.430 *