Skip to the main content

Review article

Mjerenje medijske pismenosti u nacionalnom kontekstu: Izazovi definiranja, metoda i primjene

Monica E. Bulger ; Oxford Internet Institute, University of Oxford, Oxford, UK


Full text: english pdf 422 Kb

page 83-103

downloads: 2.805

cite


Abstract

Političari i znanstvenici dijele mišljenje da je medijska pismenost sposobnost pristupanja, analize i vrednovanja medija u različitim formama te kompetentna komunikacija unutar tih formi. Ipak, ta definicija koja se čini preciznom predstavlja metodološke izazove u mjerenju, posebno unutar nacionalnog konteksta. Na razini teorije pristupi mjerenju medijske pismenosti često uključuju mnoge aspekte i elemente, bez nužnog razmatranja kako je medijska pismenost usvojena ili identificiranja konkretnih primjera medijski pismenih aktera u svakodnevnim kontekstima. U praksi su pokazatelji često definirani postojećim podacima ili podacima koji se mogu lako prikupiti, a ne odabirom jačih mjera koje su identificirane kroz empirijsko istraživanje. Ovaj članak istražuje metodološke izazove povezane s mjerenjem medijske pismenosti na nacionalnoj razini koristeći kao studiju slučaja nedavno objavljeno “Ispitivanje i ponovno definiranje kriterija za procjenu razine medijske pismenosti u svim zemljama članicama EU”. Na kraju se predlažu preciznije mjere koje se odnose na praksu, kontekste i promjenu političkih prioriteta.

Keywords

medijska pismenost; obrazovanje za medije; kritičko mišljenje; metode istraživanja pismenosti

Hrčak ID:

96376

URI

https://hrcak.srce.hr/96376

Publication date:

17.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 5.327 *