Skip to the main content

Original scientific paper

Kritički pogled na istraživanja medijske pismenosti u Španjolskoj: Obrazovni i politički izazovi

Carmen Marta-Lazo ; University of Zaragoza, Zaragoza, Spain
María del Mar Grandío Pérez ; Catholic University San Antonio, Murcia, Spain


Full text: english pdf 307 Kb

page 139-150

downloads: 1.385

cite


Abstract

Članak donosi kritički pogled na tradiciju istraživanja medijske pismenosti u Španjolskoj s ciljem da se ispita kako se španjolski znanstvenici suočavaju s izazovima u javnim politikama, osobito pak s izazovima u školskom kurikulumu koji se tiče medijske pismenosti. Istraživanje medijske pismenosti (šp. educomunicación) u Španjolskoj je opstalo zbog interesa znanstvenika, ali i drugih društvenih grupa, poput novinara ili školskih učitelja, koji su podigli razinu osviještenosti javnosti o potrebi razvijanja kritičkog i kreativnog načina učenja o medijima. Ovaj će članak dati pregled europskog i latinskoameričkog naslijeđa medijske pismenosti u Španjolskoj, glavnih postojećih istraživačkih grupa i projekata koji se temelje na obrazovanju za medije te akademskih politika koje se odnose na digitalne kompetencije u formalnom obrazovanju. Konačno, ovaj će članak dati preporuke za obrazovanje i politike koje će potaknuti stvaranje veće suradnje između znanstvenika, medija i građana u europskom i latinskoameričkom kontekstu.

Keywords

medijska pismenost; educomunicación; model višestrukih kompetencija; digitalna pismenost; Španjolska

Hrčak ID:

96390

URI

https://hrcak.srce.hr/96390

Publication date:

17.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.006 *