Skip to the main content

Original scientific paper

Novootkrivena pariška slika Otona Postružnika i rani utjecaj Andréa Lhotea

Ivanka Reberski ; Retired Senior Research Scientist



Abstract

Nedavno pronađena slika Otona Postružnika Pejzaž s kućama uz vodu iz 1924./1925. godine rasvjetljava njegove slikarske
dodire s Andréom Lhoteom, u čijoj se slikarskoj Akademiji u Parizu kratko vrijeme usavršavao (od prosinca 1924. do ožujka 1925.
g.). Dosad nije bilo poznato ni jedno njegovo djelo nastalo tada u Parizu, ali se znalo da je naslikao jednu sliku i ostavio ju u Parizu.
U Postružnikovoj postpariškoj fazi nema tragova lotheovske manire, pa smo ranije uporno pobijali utjecaj A. Lhotea na njegovo
slikarstvo. Na izložbi André Lhote i njegovi jugoslovenski učenici, 1974. g. u Beogradu, bio je također neodgovarajuće zastupljen
slikom Klek iz 1929. godine. Na ovoj nedavno otkrivenoj slici nalazimo elemente postkubističke, ali i neoklasične doktrine A.
Lhotea, koja je, što je prema toj slici evidentno, osim ostalih iskustvenih komponenti ipak djelovala na formiranje Postružnikova
čvrstog plastičnog oblikovanja novorealističkih konotacija potkraj dvadesetih godina.

Keywords

Oton Postružnik; slikarstvo; 1924. g.; André Lhote; postkubizam

Hrčak ID:

105289

URI

https://hrcak.srce.hr/105289

Publication date:

15.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 1.075 *