Professional paper
Poučavanje studenata za planiranje terapijskog procesa korištenjem trodimenzionalnog art ekspresivnog medija
Dalibor Kiseljak
orcid.org/0000-0003-2659-5949
; Zdravstveno veleučilište, Studij fizioterapije
Dijana Škrbina
; Zdravstveno veleučilište, Studij radne terapije
Abstract
U suvremenim znanstvenim i kliničkim istraživanjima sve više se ističe potreba interdisciplinarnog proučavanja povezanosti različitih područja. Posebno se naglašava važnost odabira adekvatnih integrativnih, suportivnih metoda intervencija usmjerenih na restituciju psihosocijalnih i neuromotornih funkcija pojedinca. Razvojem različitih znanstvenih spoznaja razvijaju se nova interdisciplinarna područja poput art terapije, te novih metoda kreativnih intervencija u dijagnostici, odgoju, obrazovanju i terapiji, koje su karakterizirane sinergijom funkcionalnih, psihosocijalnih, obrazovnih i psihoterapijskih utjecaja. S obzirom na navedeno važno je kroz sustav obrazovanja studenata budućih terapeuta planirati teme iz suvremenih kreativnih terapijskih pristupa. Cilj ovog rada je prikazati način upoznavanja studenata kroz vježbovnu nastavu sa karakteristikama različitih kiparskih medija, uz osvještavanje brojnih mogućnosti njihovog korištenja u terapijskom procesu. Istraživanje je provedeno u obliku praktične radionice na uzorku od trideset i osam studenata završne godine Studija fizioterapije, u trajanju od tri sata. Za potrebe istraživanja korištena je Anketa o prethodnom iskustvu, preferencijama i primjeni kiparskih medija vlastite konstrukcije, te opažanje bez uključivanja. Rezultati provedenog istraživanja sa studentima ukazuju na nedovoljno poznavanje i korištenje trodimenzionalnih art ekspresivnih medija (glina, žica, alu-folija). Stoga ovaj rad predstavlja početni napor u promišljanju i planiranju obrazovanja studenata budućih terapeuta za korištenje suvremenih komplementarnih art terapijskih pristupa u okviru svoje buduće prakse.
Keywords
poučavanje; interdisciplinarni pristup; trodimenzionalni art ekspresivni medij
Hrčak ID:
110041
URI
Publication date:
4.11.2013.
Visits: 2.272 *