Technical Journal, Vol. 7 No. 4, 2013.
Professional paper
3ds Studio Max –Animacija čestica s pFlow i Krakatoa
Željka Ludošan
; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska
Andrija Bernik
; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska
Damir Vusić
orcid.org/0000-0001-9972-2246
; Veleučilište u Varaždinu, Varaždin, Hrvatska
Abstract
Čestice su ključni element kod vizualnih efekata i animacije. Koriste se za simulaciju prirodnih pojava poput vatre, dima, vode, oblaka, lišća koje pada, ali i za apstraktne efekte poput magičnih pojava, traga svjetlećih točkica, neobičnih geometrijskih figura itd. Sustav čestica predstavlja upravljački kontejner koji sadrži funkcije koje obavljaju čestice i koje se obavljaju nad njima. Ti sustavi mogu doći u paketu s kompletnim 3d programom, mogu biti kao zaseban program ili kao plug-in. Načini na koji se s njima radi također su različiti, no zasad se najučinkovitijim pokazalo korištenje tzv. čvorova koji se koriste kao objekti spajanja u široj mreži. Novina su također posebni sustavi za renderiranje isključivo čestica. Pošto su čestice zahtjevnije po broju objekata koje koriste, a zahtijevaju veoma malo kod stvari poput svjetlosti, refleksije, broja poligona, mogu se bolje i brže renderirati drugim algoritmima.
Keywords
3ds Max; 3d čestice; Krakatoa; pFlow; renderiranje; simulacija
Hrčak ID:
112063
URI
Publication date:
10.12.2013.
Visits: 1.854 *