Review article
Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju
Iva Ćatić
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Odjel za odgojne i obrazovne znanosti
Full text: croatian pdf 231 Kb
page 175-187
downloads: 5.567
cite
APA 6th Edition
Ćatić, I. (2012). Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 175-187. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/113448
MLA 8th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, no. 1/2, 2012, pp. 175-187. https://hrcak.srce.hr/index.php/113448. Accessed 4 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 9, no. 1/2 (2012): 175-187. https://hrcak.srce.hr/index.php/113448
Harvard
Ćatić, I. (2012). 'Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), pp. 175-187. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/113448 (Accessed 04 December 2024)
Vancouver
Ćatić I. Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [cited 2024 December 04];9(1/2):175-187. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/113448
IEEE
I. Ćatić, "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.9, no. 1/2, pp. 175-187, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/113448. [Accessed: 04 December 2024]
Full text: english pdf 106 Kb
page 188-188
downloads: 483
cite
APA 6th Edition
Ćatić, I. (2012). Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 175-187. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/113448
MLA 8th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, no. 1/2, 2012, pp. 175-187. https://hrcak.srce.hr/index.php/113448. Accessed 4 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 9, no. 1/2 (2012): 175-187. https://hrcak.srce.hr/index.php/113448
Harvard
Ćatić, I. (2012). 'Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), pp. 175-187. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/113448 (Accessed 04 December 2024)
Vancouver
Ćatić I. Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [cited 2024 December 04];9(1/2):175-187. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/113448
IEEE
I. Ćatić, "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.9, no. 1/2, pp. 175-187, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/113448. [Accessed: 04 December 2024]
Full text: german pdf 121 Kb
page 189-189
downloads: 351
cite
APA 6th Edition
Ćatić, I. (2012). Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 175-187. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/113448
MLA 8th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, no. 1/2, 2012, pp. 175-187. https://hrcak.srce.hr/index.php/113448. Accessed 4 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Ćatić, Iva. "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 9, no. 1/2 (2012): 175-187. https://hrcak.srce.hr/index.php/113448
Harvard
Ćatić, I. (2012). 'Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), pp. 175-187. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/113448 (Accessed 04 December 2024)
Vancouver
Ćatić I. Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [cited 2024 December 04];9(1/2):175-187. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/113448
IEEE
I. Ćatić, "Kompetencije i kompetencijski pristup obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.9, no. 1/2, pp. 175-187, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/113448. [Accessed: 04 December 2024]
Abstract
Ovaj rad pokušava dati svojevrstan pregled suvremenih obrazovno-političkih te znanstveno-teorijskih tokova vezanih za problematiku kompetencija i kompetencijskog pristupa obrazovanju. Pri tome se polazi od pojmovnog određenja i prikaza različitih teorijskih pristupa pojmu ‘kompetencija’. Obrazovna politika prepoznaje se kao glavni zagovornik kompetencijskog pristupa obrazovanju, čiji je cilj identifikacija i selekcija ključnih kompetencija koje bi se trebale razvijati na svim stupnjevima odgojno-obrazovnog sustava kao njihova standardizacija, kako bi ih se moglo eksterno evaluirati. Pregledom domaće i strane literature na temu kompetencija u obrazovanju, i literature koja se odnosi na pojam obrazovanja općenito (obuhvaćajući sve stupnjeve odgojno-obrazovnog sustava) i literature koja se bavi problematikom obrazovanja učitelja, dolazi se do zaključka da su mišljenja znanstvenika o kompetencijama u obrazovanju duboko podijeljena. Naime, s jedne je strane službeno ili mainstream stajalište, u kojem se zagovara kompetencijski pristup obrazovanju i u skladu s time prihvaćaju se preporuke međunarodne i domaće obrazovne politike. S druge strane je kritički stav prema suvremenim reformskim zahtjevima za obrazovanjem usmjerenim na razvoj kompetencija i kreiranjem standardiziranog kurikuluma koji se temelji na kompetencijama. Glavni argumenti protivnika kompetencijskog pristupa obrazovanju jesu: prenošenje ekonomskih principa na odgoj i obrazovanje i usmjeravanje na učinkovitost; bihevioristička usmjerenost, reduciranost, rigidnost i ostale negativne posljedice koje ona povlači te produbljivanje socijalne nejednakosti, i na razini pojedinca i na razini društva u cjelini. Na kraju se predlaže i argumentira mogući put pomirenja među navedenim oprečnim pozicijama.
Keywords
kompetencije; kompetencijski pristup obrazovanju; obrazovna politika; put pomirenja
Hrčak ID:
113448
URI
https://hrcak.srce.hr/113448
Publication date:
20.11.2012.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 10.063
*