Skip to the main content

Conference paper

Formiranje osobnosti i razvoj duha solidarnosti kao zadaci školskog vjeronauka

Friedrich Schweitzer ; Tübingen, Njemačka


Full text: croatian pdf 94 Kb

page 101-113

downloads: 390

cite


Abstract

Pojmovi "osobnost" i "solidarnost", koje promiče i za koje odgaja školski vjeronauk, u suvremenom pedagoškom diskursu koji ne slijedi kršćanstvo kao svoju normativnu pretpostavku zamijenjeni su pojmovima "identitet" i "socijabilitet" odnosno "reciprocitet". Kršćanski odgoj u svojoj je biti povezan s kršćanskom tradicijom i otvoren prema drugima, a to su i preduvjeti izgradnje kršćanske osobnosti. Za uvođenje u kršćansku tradiciju važno je pripovijedanje, a za pripovijedanje su važni pripovijedač, osobni susret i identifikacija. U praksi to zahtijeva osobni odnos vjeroučitelja prema onome što poučava, promicanje školskog vjeronauka u religioznoj i konfesionalnoj suodgovornosti te omogućavanje dijaloga s drugima. U tu svrhu autor iznosi primjer kooperativnog vjeronauka, a sve što je izrekao u članku na kraju sažima u devet teza u kojima još jednom naglašava nužnost konfesionalne povezanosti i dijaloške otvorenosti suvremenog školskog vjeronauka.

Keywords

školski vjeronauk; formiranje osobnosti i solidarnosti; konfesionalna povezanost; dijaloška otvorenost

Hrčak ID:

113901

URI

https://hrcak.srce.hr/113901

Publication date:

17.6.2002.

Article data in other languages: german

Visits: 1.208 *