Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5673/sip.51.3.5

Suradnja škola i vanjskih dionika

Vesna Kovač orcid id orcid.org/0000-0002-0575-0543 ; Faculty of Philosophy in Rijeka, Croatia
Iva Buchberger orcid id orcid.org/0000-0003-2309-8154 ; Faculty of Philosophy in Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 2.194 Kb

page 523-545

downloads: 3.956

cite


Abstract

U članku se raspravlja o suradnji škola i vanjskih dionika kao bitnom indikatoru
kvalitete obrazovanja, ali i bitnoj pretpostavci održivosti obrazovnih promjena
i reformi. U teorijskom dijelu rada kontekstualizira se tema suradnje škola i vanjskih
dionika analizom aktualnih policy dokumenata te se izlažu temeljne teorijske postavke
o fenomenu suradnje, suradnji škola i vanjskih dionika te pozicijama i ulogama relevantnih
dionika s kojima škole uspostavljaju suradničke odnose. U empirijskom dijelu
rada izlažu se rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati percepciju učitelja osnovnih
i nastavnika srednjih škola, sveučilišnih nastavnika i donositelja odluka o kvaliteti i
stupnju (uspostavljene) suradnje škola, odnosno učitelja osnovnih i nastavnika srednjih
škola s dionicima iz vanjskog okruženja – posebice s visokoškolskim institucijama
koje sudjeluju u inicijalnom obrazovanju učitelja i nastavnika te predstavnicima donositelja
odluka. Većina sudionika istraživanja procjenjuje suradnju škola i vanjskih dionika
nezadovoljavajućom, nudeći prijedloge za njeno unapređivanje prvenstveno kroz
njeno formaliziranje i usustavljivanje utemeljeno na poželjnom međusobnom odnosu
dionika u suradnji koji podrazumijeva aktivni dijalog, međusobno slušanje, uvažavanje
i ostvarivanje zajedničkih ciljeva.

Keywords

škola; suradnja; obrazovna politika; kvaliteta obrazovanja; dionici u području obrazovanja

Hrčak ID:

115072

URI

https://hrcak.srce.hr/115072

Publication date:

3.2.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 6.111 *