Review article
Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo
Agostino Portera
; Odsjek za obrazovne znanosti, Centar za interkulturalni studij Sveučilište u Veroni, Italija
Full text: croatian pdf 106 Kb
page 33-33
downloads: 491
cite
APA 6th Edition
Portera, A. (2011). Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 33-33. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
MLA 8th Edition
Portera, Agostino. "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 33-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/118075. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Portera, Agostino. "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 33-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
Harvard
Portera, A. (2011). 'Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 33-33. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Portera A. Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 December 12];8(1):33-33. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
IEEE
A. Portera, "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 33-33, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075. [Accessed: 12 December 2024]
Full text: english pdf 108 Kb
page 34-34
downloads: 323
cite
APA 6th Edition
Portera, A. (2011). Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 33-33. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
MLA 8th Edition
Portera, Agostino. "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 33-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/118075. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Portera, Agostino. "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 33-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
Harvard
Portera, A. (2011). 'Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 33-33. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Portera A. Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 December 12];8(1):33-33. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
IEEE
A. Portera, "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 33-33, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075. [Accessed: 12 December 2024]
Full text: german pdf 108 Kb
page 35-35
downloads: 290
cite
APA 6th Edition
Portera, A. (2011). Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 33-33. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
MLA 8th Edition
Portera, Agostino. "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 33-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/118075. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Portera, Agostino. "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 33-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
Harvard
Portera, A. (2011). 'Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 33-33. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Portera A. Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 December 12];8(1):33-33. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
IEEE
A. Portera, "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 33-33, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075. [Accessed: 12 December 2024]
Full text: italian pdf 248 Kb
page 19-32
downloads: 4.344
cite
APA 6th Edition
Portera, A. (2011). Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 33-33. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
MLA 8th Edition
Portera, Agostino. "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 33-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/118075. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Portera, Agostino. "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 33-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
Harvard
Portera, A. (2011). 'Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 33-33. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Portera A. Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 December 12];8(1):33-33. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075
IEEE
A. Portera, "Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 33-33, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118075. [Accessed: 12 December 2024]
Abstract
Za razliku od općeg mišljenja, pojava globalizacije i pluralnih društava nije samo utjecala na duboke i dramatične promjene u gospodarsko-radnom području, već se posebno odrazila na čovjeka u čitavoj njegovoj kompleksnosti: u odnosu na suživot, način spoznaje i razumijevanja znanja i kulture, odnosa, komunikacije i identiteta. Slijedom sve češćih migracija i stvaranja multietničkih i multikulturalnih društava, svjedoci smo i sve učestalijih sukoba i krize vrijednosti, koji, čini se, dotiču svakog pojedinca, neovisno o zemlji u kojoj živi. Ova kriza, posebno se odražava na odgojnom području (sve više zamijenjena pojmovima spontanosti i “carpe diem”) i pedagogije (čemu služi znanost o odgoju ako su, kako se čini, odgoj i planiranje izgubili smisao i vrijednost?) Temeljna postavka ovoga rada polazi od toga, da ukoliko želimo prepoznati i bolje upravljati promjenama i izazovima globalizacije i multikulturalnim društvima, kako bismo dostigli postavljeni cilj i svrhu, od osobite je važnosti započeti od odgoja i pedagogije. Umjetnost odgoja nije urođena, već se usvaja samo tijekom dugog osposobljavanja, a pedagogija je jedina teorijska disciplina koja svoje određenje temelji na odgojivosti pojedinca, utvrdivši cilj, metode, sredstva, načine interakcije, okolinu.
Keywords
globalizacija; migracija; identitet; interkulturalni odgoj; interkulturalna pedagogija; upravljanje sukobima
Hrčak ID:
118075
URI
https://hrcak.srce.hr/118075
Publication date:
23.5.2011.
Article data in other languages:
english
german
italian
Visits: 7.534
*