Skip to the main content

Preliminary communication

Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji

Ante Kolak ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 212 Kb

page 243-252

downloads: 14.763

cite

Full text: english pdf 97 Kb

page 253-253

downloads: 407

cite

Full text: german pdf 97 Kb

page 254-254

downloads: 409

cite


Abstract

U teorijskom dijelu ovoga rada razmatraju se dimenzije osnovne strukture društva vidljive u školskoj hijerarhiji pri čemu se posebna pozornost pridaje statusu učenika koji čine razrednu elitu. U razdoblju kad djeca postaju učenici, a time i dio školske hijerarhije, počinju uspostavljati intenzivnije socijalne kontakte izvan obitelji te počinje snažnije djelovati utjecaj vršnjaka na njihov socijalni, intelektualni, moralni i emocionalni razvoj. U školskim se razrednim odjelima razvija diferencirana socijalna struktura koju potvrđuje sociometrijski status učenika čije je utvrđivanje cilj u empirijskom dijelu ovoga rada. Sociometrijski se status utvrdio na relaciji prihvaćanja (popularnosti) te odbijanja (izoliranosti ili odbačenosti) učenika razredne nastave. Identificirane su varijable koje mogu utjecati na indeks sociometrijskog statusa učenika (darovitost pojedinca i dob učenika). Istaknuta je važnost vršnjačke prihvaćenosti, kao socijalnog resursa koji olakšava druga životna postignuća, kao i značaj kurikuluma socijalnih odnosa u razvoju učenikove socijalne kompetencije.

Keywords

razredna elita; sociometrijski status; razredni odjeli; međuvršnjački odnosi

Hrčak ID:

118087

URI

https://hrcak.srce.hr/118087

Publication date:

29.12.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 20.633 *