Review article
Epistemološki pristup inkluziji
Ksenija Romstein
; Učiteljski fakultet Sveučilišza Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Full text: croatian pdf 315 Kb
page 85-92
downloads: 1.449
cite
APA 6th Edition
Romstein, K. (2010). Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 85-92. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 1, 2010, pp. 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. Accessed 24 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja 7, no. 1 (2010): 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
Harvard
Romstein, K. (2010). 'Epistemološki pristup inkluziji', Pedagogijska istraživanja, 7(1), pp. 85-92. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380 (Accessed 24 November 2024)
Vancouver
Romstein K. Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 24];7(1):85-92. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
IEEE
K. Romstein, "Epistemološki pristup inkluziji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 1, pp. 85-92, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. [Accessed: 24 November 2024]
Full text: english pdf 88 Kb
page 93-93
downloads: 311
cite
APA 6th Edition
Romstein, K. (2010). Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 85-92. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 1, 2010, pp. 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. Accessed 24 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja 7, no. 1 (2010): 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
Harvard
Romstein, K. (2010). 'Epistemološki pristup inkluziji', Pedagogijska istraživanja, 7(1), pp. 85-92. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380 (Accessed 24 November 2024)
Vancouver
Romstein K. Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 24];7(1):85-92. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
IEEE
K. Romstein, "Epistemološki pristup inkluziji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 1, pp. 85-92, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. [Accessed: 24 November 2024]
Full text: german pdf 90 Kb
page 94-94
downloads: 272
cite
APA 6th Edition
Romstein, K. (2010). Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 85-92. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 1, 2010, pp. 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. Accessed 24 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja 7, no. 1 (2010): 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
Harvard
Romstein, K. (2010). 'Epistemološki pristup inkluziji', Pedagogijska istraživanja, 7(1), pp. 85-92. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380 (Accessed 24 November 2024)
Vancouver
Romstein K. Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 24];7(1):85-92. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
IEEE
K. Romstein, "Epistemološki pristup inkluziji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 1, pp. 85-92, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. [Accessed: 24 November 2024]
Abstract
Uvidom u recentnu pedagogijsku literaturu može se uočiti da ne postoji jedinstveno viđenje inkluzije, već da postoje mnoge perspektive koje su često nejasne i oprečne. Dvije dominantne među njima – individualna i socijalna – propituju inkluziju (točnije, njezine učinke) u odnosu spram života pojedinca i društva. Iz individualne perspektive inkluzija se tumači kao uključivanje djece s posebnim potrebama/teškoćama u svakodnevni život, što implicira normalizaciju i asimilaciju. Socijalna perspektiva inkluzije, iako eksplicitno usmjerena na dobrobit pojedinca, istodobno podržava subordiniranost posebne potrebe/teškoće. Unatoč nastojanjima da se terminologija mijenja u skladu s aktualnim znanstvenim spoznajama o naravi posebne potrebe/ teškoće, navedeni termini se i dalje rabe bez dubljeg promišljanja o njihovu značenju. U ovome će se radu, kao jedan od mogućih pristupa razumijevanju termina inkluzija i posebna potreba/ teškoća, ponuditi epistemološki pristup. Ovim odabirom želi se ukazati na postojanje nekritičke (a katkad i neadekvatne) uporabe navedenih termina čija implicitna i eksplicitna značenja imaju različite reperkusije na život pojedinca.
Keywords
epistemološki pristup; inkluzija; identitet; posebna potreba/ teškoća; implicitna značenja
Hrčak ID:
118380
URI
https://hrcak.srce.hr/118380
Publication date:
26.5.2010.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 4.432
*