Pregledni rad
Epistemološki pristup inkluziji
Ksenija Romstein
; Učiteljski fakultet Sveučilišza Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Puni tekst: hrvatski pdf 315 Kb
str. 85-92
preuzimanja: 1.449
citiraj
APA 6th Edition
Romstein, K. (2010). Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 85-92. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
Harvard
Romstein, K. (2010). 'Epistemološki pristup inkluziji', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 85-92. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Romstein K. Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 24.11.2024.];7(1):85-92. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
IEEE
K. Romstein, "Epistemološki pristup inkluziji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 85-92, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 88 Kb
str. 93-93
preuzimanja: 311
citiraj
APA 6th Edition
Romstein, K. (2010). Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 85-92. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
Harvard
Romstein, K. (2010). 'Epistemološki pristup inkluziji', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 85-92. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Romstein K. Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 24.11.2024.];7(1):85-92. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
IEEE
K. Romstein, "Epistemološki pristup inkluziji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 85-92, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 90 Kb
str. 94-94
preuzimanja: 272
citiraj
APA 6th Edition
Romstein, K. (2010). Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 85-92. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija. "Epistemološki pristup inkluziji." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 85-92. https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
Harvard
Romstein, K. (2010). 'Epistemološki pristup inkluziji', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 85-92. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Romstein K. Epistemološki pristup inkluziji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 24.11.2024.];7(1):85-92. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380
IEEE
K. Romstein, "Epistemološki pristup inkluziji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 85-92, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118380. [Citirano: 24.11.2024.]
Sažetak
Uvidom u recentnu pedagogijsku literaturu može se uočiti da ne postoji jedinstveno viđenje inkluzije, već da postoje mnoge perspektive koje su često nejasne i oprečne. Dvije dominantne među njima – individualna i socijalna – propituju inkluziju (točnije, njezine učinke) u odnosu spram života pojedinca i društva. Iz individualne perspektive inkluzija se tumači kao uključivanje djece s posebnim potrebama/teškoćama u svakodnevni život, što implicira normalizaciju i asimilaciju. Socijalna perspektiva inkluzije, iako eksplicitno usmjerena na dobrobit pojedinca, istodobno podržava subordiniranost posebne potrebe/teškoće. Unatoč nastojanjima da se terminologija mijenja u skladu s aktualnim znanstvenim spoznajama o naravi posebne potrebe/ teškoće, navedeni termini se i dalje rabe bez dubljeg promišljanja o njihovu značenju. U ovome će se radu, kao jedan od mogućih pristupa razumijevanju termina inkluzija i posebna potreba/ teškoća, ponuditi epistemološki pristup. Ovim odabirom želi se ukazati na postojanje nekritičke (a katkad i neadekvatne) uporabe navedenih termina čija implicitna i eksplicitna značenja imaju različite reperkusije na život pojedinca.
Ključne riječi
epistemološki pristup; inkluzija; identitet; posebna potreba/ teškoća; implicitna značenja
Hrčak ID:
118380
URI
https://hrcak.srce.hr/118380
Datum izdavanja:
26.5.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 4.432
*