Review article
Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova
Miroslav Bagarić
; Gimnazija Sisak
Full text: croatian pdf 343 Kb
page 43-51
downloads: 2.941
cite
APA 6th Edition
Bagarić, M. (2010). Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 43-51. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
MLA 8th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 1, 2010, pp. 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja 7, no. 1 (2010): 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
Harvard
Bagarić, M. (2010). 'Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova', Pedagogijska istraživanja, 7(1), pp. 43-51. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Bagarić M. Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 22];7(1):43-51. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
IEEE
M. Bagarić, "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 1, pp. 43-51, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. [Accessed: 22 November 2024]
Full text: english pdf 87 Kb
page 52-52
downloads: 320
cite
APA 6th Edition
Bagarić, M. (2010). Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 43-51. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
MLA 8th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 1, 2010, pp. 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja 7, no. 1 (2010): 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
Harvard
Bagarić, M. (2010). 'Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova', Pedagogijska istraživanja, 7(1), pp. 43-51. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Bagarić M. Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 22];7(1):43-51. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
IEEE
M. Bagarić, "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 1, pp. 43-51, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. [Accessed: 22 November 2024]
Full text: german pdf 90 Kb
page 53-53
downloads: 287
cite
APA 6th Edition
Bagarić, M. (2010). Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 43-51. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
MLA 8th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 1, 2010, pp. 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja 7, no. 1 (2010): 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
Harvard
Bagarić, M. (2010). 'Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova', Pedagogijska istraživanja, 7(1), pp. 43-51. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Bagarić M. Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 22];7(1):43-51. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
IEEE
M. Bagarić, "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 1, pp. 43-51, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. [Accessed: 22 November 2024]
Abstract
Tradicionalna se pedagogija služi pojmovima koji bi se međusobno morali isključiti. Ti su pojmovi intencionalni odgoj i funkcionalni odgoj. U radu se prikazuje kako tradicionalna pedagogija shvaća te pojmove i navode razlozi zašto se pojam tzv. funkcionalnog odgoja smatra terminom bez pedagoškog smisla. Tradicionalnoj pedagogiji se prigovara i davanje mjesta riječi “funkcionalan” samo uz nenamjerna formativna djelovanja, iako je njezino temeljno polazište odgoj kao društvena funkcija značajne moći. Zaključno se napominje da je ono što tradicionalna pedagogija naziva funkcionalnim odgojem samo djelatnost potpore odgoju ili smetnja odgoju što je edukologija nazvala izvanodgojnom socijalizacijom. Pedagogija se može osloniti samo na pojam ne-odgoj koji pokriva negativna namjerna i nenamjerna djelovanja, dakle ono što se naziva asocijalnim utjecajima, a manjkaju joj pojmovi za pozitivne situacijske utjecaje i za ukupnost pozitivnih i negativnih situacijskih utjecaja.
Keywords
odgoj; funkcionalni odgoj; funkcionalan; oblikovanje i izgrađivanje čovjeka; učenje; (odgojna, gojidbena) manipulacija; funkcionalizam u sociologiji; izvanodgojna socijalizacija
Hrčak ID:
118384
URI
https://hrcak.srce.hr/118384
Publication date:
26.5.2010.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 5.661
*