Contemporary psychology, Vol. 17 No. 1, 2014.
Original scientific paper
Individualni i društveni faktori vezani uz školski uspjeh učenika i motivaciju za učenje
Mia Marić
; Faculty of Education, University of Novi Sad, Sombor, Serbia
Marija Sakač
; Faculty of Education, University of Novi Sad, Sombor, Serbia
Abstract
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi najčešće i najznačajnije individualne i društvene faktore vezane uz školski uspjeh učenika i motivaciju za učenjm. Istraživanje je provedeno na 740 studenata Učiteljskog fakulteta i Filozofskog fakulteta u Vojvodini.
Sudionici su ispunili upitnik koji mjeri njihove dominantne pojedinačne i društvene motivacijske faktore, razinu njihove motivacije za učenje, razinu školskog postignuća te njihova sociodemografska obilježja. Rezultati istraživanja pokazali su povezanost individualnih i društvenih faktora sa školskim uspjehom i motivacijom za učenje. Individualni
faktori – zanimanje za sadržaj i korisnost sadržaja za osobni razvoj pokazali su se najznačajnijim prediktorima visoke razine motivacije za učenje i školskog uspjeha, dok su društveni motivacijski faktori bili najčešći među studentima. Rezultati su osobito važni za predavače kao smjernice za poticanje motivacije studenata.
Keywords
školski uspjeh; motivacija za učenje; individualni i društveni faktori
Hrčak ID:
127274
URI
Publication date:
7.7.2014.
Visits: 14.236 *