Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Individualni i društveni faktori vezani uz školski uspjeh učenika i motivaciju za učenje

Mia Marić ; Učiteljski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, Sombor, Srbija
Marija Sakač ; Učiteljski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, Sombor, Srbija


Puni tekst: engleski pdf 278 Kb

str. 63-79

preuzimanja: 10.750

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi najčešće i najznačajnije individualne i društvene faktore vezane uz školski uspjeh učenika i motivaciju za učenjm. Istraživanje je provedeno na 740 studenata Učiteljskog fakulteta i Filozofskog fakulteta u Vojvodini.
Sudionici su ispunili upitnik koji mjeri njihove dominantne pojedinačne i društvene motivacijske faktore, razinu njihove motivacije za učenje, razinu školskog postignuća te njihova sociodemografska obilježja. Rezultati istraživanja pokazali su povezanost individualnih i društvenih faktora sa školskim uspjehom i motivacijom za učenje. Individualni
faktori – zanimanje za sadržaj i korisnost sadržaja za osobni razvoj pokazali su se najznačajnijim prediktorima visoke razine motivacije za učenje i školskog uspjeha, dok su društveni motivacijski faktori bili najčešći među studentima. Rezultati su osobito važni za predavače kao smjernice za poticanje motivacije studenata.

Ključne riječi

školski uspjeh; motivacija za učenje; individualni i društveni faktori

Hrčak ID:

127274

URI

https://hrcak.srce.hr/127274

Datum izdavanja:

7.7.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 14.236 *