Skip to the main content

Review article

Etika oglašavanja – problemi definiranja i razgraničenja od srodnih disciplina

Ivan Žanetić orcid id orcid.org/0000-0002-3192-0569 ; Požega, Croatia


Full text: croatian pdf 389 Kb

page 213-228

downloads: 2.250

cite


Abstract

Rad ima namjeru da ponudi uvod u etiku oglašavanja, razmatrajući probleme njena definiranja, kao i različite koncepcije tog područja. Primijećene razlike u poimanju discipline okupljene su u tri skupine: (1) oko pitanja o teorijskom ili primijenjenom karakteru etike oglašavanja, (2) oko njene odvojenosti ili uključenosti u marketinšku etiku, te (3) oko izvornih teorijskih doprinosa etike oglašavanja općoj etici kao jedinom razlogu postojanja etike oglašavanja. Posebnu smo pažnju posvetili prigovoru o nesuvislosti discipline zbog navodne inherentne nemoralnosti oglašavanja kao profesije. U radu se zatim propituju odnosi etike oglašavanja sa srodnim disciplinama – medijskom etikom, područjem poslovanja i društva te marketinškom i poslovnom etikom. Kritičkim razmatranjem pokušali smo odgovoriti na sva pitanja s kojima smo se susreli te dati zainteresiranom istraživaču uvid u mladu etičku disciplinu – etiku oglašavanja.

Keywords

etika; oglašavanje; etika oglašavanja; definicije; razgraničenje

Hrčak ID:

133001

URI

https://hrcak.srce.hr/133001

Publication date:

26.11.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 4.117 *