Skip to the main content

Preliminary communication

Stavovi učitelja prema darovitim učenicima i razlike u stavovima s obzirom na staž

Ivana Perković Krijan ; Faculty of Teacher Education, University of J. J. Strossmayer in Osijek
Edita Borić ; Faculty of Teacher Education, University of J. J. Strossmayer in Osijek


Full text: english pdf 363 Kb

page 165-178

downloads: 1.664

cite

Full text: croatian pdf 363 Kb

page 165-178

downloads: 1.500

cite


Abstract

Stavovi nam pomažu u razumijevanju odnosa učitelja prema darovitim učenicima te utječu na njihovu nastavnu praksu, što u konačnici može odrediti njihov razvoj. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati stavove učitelja razredne nastave prema darovitim učenicima i nekim oblicima rada s darovitima u školi poput akceleracije i grupiranja prema sposobnostima, te utvrditi razlikuju li se učitelji u svojim stavovima s obzirom na godine radnog staža. Istraživanje je provedeno na uzorku od 209 učitelja razredne nastave s područja Brodsko-posavske županije. Rezultati su pokazali da učitelji imaju pozitivne stavove prema potrebama, podršci i društvenoj vrijednosti darovitih, no iskazuju neutralne stavove prema akceleraciji, grupiranju prema sposobnostima i bojazni da bi poseban tretman darovitih mogao imati negativne posljedice. Utvrđene su statistički značajne razlike na pojedinim tvrdnjama između učitelja s najmanje radnog staža u odnosu na starije kolege.

Keywords

akceleracija; daroviti učenici; grupiranje prema sposobnostima; stavovi; staž; učitelji razredne nastave

Hrčak ID:

137682

URI

https://hrcak.srce.hr/137682

Publication date:

25.2.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 5.420 *