Skip to the main content

Review article

Treba li sreću poučavati u školi?

Majda Rijavec ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 374 Kb

page 229-240

downloads: 993

cite

Full text: english pdf 374 Kb

page 229-240

downloads: 1.133

cite


Abstract

U okviru pozitivne psihologije pojam dobrobit predstavlja glavni kriterij pozitivnog funkcioniranja i općenito se smatra važnim životnim ciljem. Istraživanja u tom području daju vrlo jake dokaze da sreća dovodi do različitih životnih prednosti, kao što su bolje zdravlje i duži život, uspješni odnosi i bolji uspjeh na poslu. Najvažniji razlozi za poučavanje sreće u školi jesu raširenost depresije kod mladih ljudi diljem svijeta, mali porast životnog zadovoljstva u posljednjih pola stoljeća, učeničko nezadovoljstvo školom u mnogim zemljama i sinergija između učenja i pozitivnih emocija. Veći broj istraživanja ukazuje na to da su programi pozitivne psihologije u školi djelotvorni u razvijanju pozitivnih osobina i povećanju dobrobiti, ali pouzdanost je tih rezultata još uvijek upitna. U ovom radu prikazuje se model pozitivnog obrazovanja kao jedno od mogućih područja budućih istraživanja. To je okvir za primjenu pozitivnog obrazovanja na razini škole usmjeren na šest područja dobrobiti uključujući pozitivne emocije, pozitivnu uključenost, pozitivna postignuća, pozitivnu svrhu, pozitivne odnose i pozitivno zdravlje, s naglaskom na osobne snage.

Keywords

dobrobit; pozitivno obrazovanje; pozitivna psihologija; sreća; škola

Hrčak ID:

137680

URI

https://hrcak.srce.hr/137680

Publication date:

25.2.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.941 *