Review article
Prinos glazbene nastave oblikovanju kulturnog identiteta škole
Sabina Vidulin
orcid.org/0000-0003-4840-9174
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za glazbu
Abstract
U ovome radu opisuje se mogućnost oblikovanja kulturnog identiteta pojedinca i škole provođenjem glazbenih aktivnosti. Uz razmatranje pojma kultura, osobita se pozornost pridaje analizi kulture škole, ključnom čimbeniku koji utječe na pozitivne promjene u obrazovanju. Kultura škole potiče se predmetima koji su sastavni dio umjetničkog područja, poput Glazbene kulture/umjetnosti. Glazbena umjetnost dio je opće kulture i mogućnost umjetničkog odgoja i obrazovanja te razvoja kulturnog identiteta djece, neposredan čimbenik (su)kreacije kulture i mogućnost podizanja razine kulture škole. Na kulturu
škole utječe njezina kulturna i javna djelatnost, a u tome najveću ulogu imaju izvannastavne glazbene aktivnosti koje omogućavaju intenzivnije bavljenje glazbom, a konačni ishodi su upravo iskorak prema kulturi: veća estetska mogućnost percepcije i recepcije glazbe, poticanje kreativnosti i stvaralaštva, izražavanje sebe putem kulture, stvaranje kulture: kulture pojedinca i kulturnog identiteta škole.
Keywords
glazba; kultura; izvannastavne glazbene aktivnosti; škola; umjetnost
Hrčak ID:
138831
URI
Publication date:
15.1.2014.
Visits: 1.776 *