Review article
Komparativna analiza kurikuluma nastave glazbe Hrvatske i drugih odabranih zemalja
Zrinka Šimunović
orcid.org/0000-0001-6563-2947
; OŠ Ivana Mažuranića, Vinkovci; GŠ Josipa Runjanina, Vinkovci
Abstract
Ovaj rad proučava i uspoređuje stanje nastave glazbe u kurikulumu Hrvatske i drugih odabranih zemalja. U uvodnom je dijelu predstavljen razvoj nastave glazbe i glazbenog obrazovanja od antičke Grčke do današnjih dana, s podrobnijim opisom razvoja nastave glazbe u Hrvatskoj. Slijedi komparativna analiza odabranih zemalja kojom se uspoređuju određene sastavnice kurikuluma kao
što su: ciljevi predmeta, organizacija nastave glazbe te vrednovanje
učeničkih postignuća. Područje koje je najzastupljenije u svim kurikulumima proučavanih zemalja je područje izvođenja glazbe. Razlike su u kurikulumima najviše vidljive u organizaciji nastave i nastavnom području stvaralaštvo. Nakon usporedbe i analize zaključeno je kako je Hrvatska u zadnjih nekoliko godina postavila dobre temelje za izradu predmetnog kurikuluma, ali i kako se neka kurikulumska područja po uzoru na neke zemlje trebaju osuvremeniti.
Keywords
nastava glazbe; kurikulum; ciljevi; nastavna područja; vrednovanje postignuća; komparativna analiza
Hrčak ID:
138832
URI
Publication date:
15.1.2014.
Visits: 2.418 *