Review article
Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole
Vladimir Strugar
; (vanjski suradnik) Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 281 Kb
page 59-70
downloads: 7.939
cite
APA 6th Edition
Strugar, V. (2006). Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 59-70. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/139315
MLA 8th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, no. 1, 2006, pp. 59-70. https://hrcak.srce.hr/index.php/139315. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 3, no. 1 (2006): 59-70. https://hrcak.srce.hr/index.php/139315
Harvard
Strugar, V. (2006). 'Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 3(1), pp. 59-70. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/139315 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Strugar V. Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [cited 2024 November 27];3(1):59-70. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/139315
IEEE
V. Strugar, "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.3, no. 1, pp. 59-70, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/139315. [Accessed: 27 November 2024]
Full text: english pdf 139 Kb
page 71-71
downloads: 276
cite
APA 6th Edition
Strugar, V. (2006). Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 59-70. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/139315
MLA 8th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, no. 1, 2006, pp. 59-70. https://hrcak.srce.hr/index.php/139315. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 3, no. 1 (2006): 59-70. https://hrcak.srce.hr/index.php/139315
Harvard
Strugar, V. (2006). 'Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 3(1), pp. 59-70. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/139315 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Strugar V. Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [cited 2024 November 27];3(1):59-70. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/139315
IEEE
V. Strugar, "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.3, no. 1, pp. 59-70, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/139315. [Accessed: 27 November 2024]
Full text: german pdf 140 Kb
page 72-72
downloads: 214
cite
APA 6th Edition
Strugar, V. (2006). Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 59-70. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/139315
MLA 8th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, no. 1, 2006, pp. 59-70. https://hrcak.srce.hr/index.php/139315. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Strugar, Vladimir. "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole." Pedagogijska istraživanja 3, no. 1 (2006): 59-70. https://hrcak.srce.hr/index.php/139315
Harvard
Strugar, V. (2006). 'Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole', Pedagogijska istraživanja, 3(1), pp. 59-70. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/139315 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Strugar V. Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [cited 2024 November 27];3(1):59-70. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/139315
IEEE
V. Strugar, "Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole", Pedagogijska istraživanja, vol.3, no. 1, pp. 59-70, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/139315. [Accessed: 27 November 2024]
Abstract
Autor u teorijskom pristupu opisuje pojavu i razvoj standardiziranih postupaka ispitivanja znanja, posebice obilježja testa znanja/niza zadataka objektivnog tipa. Analizira šest tipova zadataka: dosjećanja, dopunjavanja, dvočlanog izbora, višestrukog izbora, pridruživanja (uspoređivanja) i sređivanja. Rezultati relevantnih istraživanja pokazuju razlike u pouzdanosti tipova zadataka te upućuju na povezanost između očekivanja određenog tipa zadatka i strategije učenja, kao i njihov utjecaj na trajnost znanja i zaboravljanje. Na velikom zavisnom uzorku od 220 učenika VII. razreda osnovne škole autor je nastojao utvrditi postoje li statistički značajne razlike, ali i povezanost, između općih rezultata inicijalnog ispitivanja na kraju školske godine 2004./2005. i finalnoga, na početku školske godine 2005./2006. Razlike i povezanost ispituju se i povezano s nekim obilježjima ispitanika u uzorku, primjerice sa spolom i školskim uspjehom, kao i obilježjima tipova zadataka u nizu zadataka objektivnog tipa. Utvrđene su statistički značajne razlike između rezultata inicijalnoga i finalnog ispitivanja, što govori o djelovanju faktora zaborava za vrijeme ljetnog odmora učenika. Osim toga, statistički značajne razlike postoje u dva tipa zadataka, u tipu uspoređivanja i tipu sređivanja, dakle u tipovima zadataka koji se temelje na višim mentalnim funkcijama. Utvrđena je visoka korelacija između rezultata inicijalnoga i finalnog ispitivanja te umjerena i niska korelacija između pojedinih tipova zadataka. Rezultati djevojčica i dječaka prate opće rezultate i zaključke. Rezultati upućuju na opću preporuku o potrebi aktivnog stjecanja znanja te, sukladno tome, na primjenu nizova zadataka objektivnog tipa u kojima su zadaci utemeljeni na misaonim operacijama i primjeni znanja.
Keywords
dokimologija; nizovi zadataka objektivnog tipa; metrijske karakteristike; školska dokimologija; testovi znanja
Hrčak ID:
139315
URI
https://hrcak.srce.hr/139315
Publication date:
19.5.2006.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 10.647
*