Original scientific paper
Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata
Benjamin Čulig
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za sociologiju
Full text: croatian pdf 245 Kb
page 299-311
downloads: 1.039
cite
APA 6th Edition
Čulig, B. (2005). Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 299-311. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
MLA 8th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 2, 2005, pp. 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja 2, no. 2 (2005): 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
Harvard
Čulig, B. (2005). 'Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata', Pedagogijska istraživanja, 2(2), pp. 299-311. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Čulig B. Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 27];2(2):299-311. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
IEEE
B. Čulig, "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 2, pp. 299-311, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. [Accessed: 27 November 2024]
Full text: english pdf 139 Kb
page 299-300
downloads: 283
cite
APA 6th Edition
Čulig, B. (2005). Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 299-311. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
MLA 8th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 2, 2005, pp. 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja 2, no. 2 (2005): 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
Harvard
Čulig, B. (2005). 'Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata', Pedagogijska istraživanja, 2(2), pp. 299-311. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Čulig B. Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 27];2(2):299-311. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
IEEE
B. Čulig, "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 2, pp. 299-311, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. [Accessed: 27 November 2024]
Full text: german pdf 111 Kb
page 312-312
downloads: 302
cite
APA 6th Edition
Čulig, B. (2005). Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 299-311. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
MLA 8th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 2, 2005, pp. 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja 2, no. 2 (2005): 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
Harvard
Čulig, B. (2005). 'Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata', Pedagogijska istraživanja, 2(2), pp. 299-311. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Čulig B. Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 November 27];2(2):299-311. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
IEEE
B. Čulig, "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 2, pp. 299-311, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. [Accessed: 27 November 2024]
Abstract
Ovaj, u osnovi metodološki rad, bavi se demonstracijom upotrebe faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata kod studentske populacije Sveučilišta u Zagrebu. Istraživanje je provedeno na slučajnom, reprezentativnom i stratificiranom uzorku (N=360). Skala poželjnosti osnovnih pedagoških koncepata sastojala se od 29 čestica vezanih uz tradicionalni odgojni koncept i alternativne pedagoške koncepate: Waldorf, Montessori i Summerhill. Primjenom faktorske analize pod komponentnim modelom uz GK kriterij za zaustavljanje ekstrakcije faktora i uz provedbu purifikacije faktorske solucije dobivene su tri latentne dimenzije: 1. NEPRIHVAĆENOST SUMMERHILLSKOG KONCEPTA, 2. TRADICIONALNI ODGOJ i 3. ODGOJ UTEMELJEN NA SAMOSTALNOSTI, IGRI I ZADOVOLJSTVU SPOZNAJOM. Prva dva faktora karakterizira neprihvaćanje summerhillskog i tradicionalnog koncepta, dok je treći faktor kombinacija ideja dviju škola— waldorfske i Montessori. Nalazi ukazuju na prihvaćanje općih pedagoških načela, ali ne i predloženih načina realizacije. Ispitanici su također neskloni pedagoškom radikalizmu. Stoga zaključujemo da su poželjne one pedagoške koncepcije koje ispitanicima ostavljaju mogućnost vlastite intervencije u primarnu i sekundarnu socijalizaciju. Metodološka strana rada pokazala je da poštivanje i primjena osnovnih metodoloških pretpostavki uspješno uklanja „višak” varijabli iz interpretacije, što interpretaciju čini transparentnom, a konceptualne pretpostavke plauzibilnima. Stoga valja zaključiti da faktorska analiza nije sama po sebi primjerena podacima, već da ovisi o njihovoj strukturi pa ju u većoj ili manjoj mjeri moramo prilagoditi podacima.
Keywords
alternativne škole; koncepti odgoja; faktorska analiza; komponentna analiza; purifikacija faktora
Hrčak ID:
139320
URI
https://hrcak.srce.hr/139320
Publication date:
19.12.2005.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 3.567
*