Skip to the main content

Review article

Pedagoški menadžment — refleksija opće ideje o upravljanju

Vladimir Jurić ; Filozofski fakultet Sveučilšta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 648 Kb

page 137-146

downloads: 1.645

cite

Full text: english pdf 122 Kb

page 137-138

downloads: 371

cite

Full text: german pdf 64 Kb

page 147-147

downloads: 269

cite


Abstract

Ideja menadžmenta ima u stanovitom smislu univerzalno značenje zbog čega se primjena te ideje široko rasprostranila, a našla je mjesto i u institucijama odgoja i obrazovanja, i to najviše kao organizacijski menadžment, menadžment ljudskih potencijala, menadžment razina (1. najviša — ciljevi, dugoročno planiranje i organizacija, 2. srednja — kontrola operativnih postupaka i programi potpore ciljevima, 3. najniža — interpretacija ciljeva, politika programa), strategijski menadžment (dugoročno), i menadžment funkcija (koliko funkcija toliko menadžment programa). Menadžerske funkcije odnose se na ono što valja postići, a to su najčeπće planovi, strategije, dobra organizacija, kvalitetno vođenje i uspješna kontrola. Slijedi da se na pedagoški menadžment može gledati kao na upravljanje mrežom i hijerarhijom sustava (vrtić, grupa — škola, razred). Posebnost vođenja i upravljanja odgajatelja, razrednika i nastavnika može se razmatrati kao pedagoška uloga odgajatelja u vođenju i upravljanju, pedagoška uloga razrednika u vođenju i upravljanju, administrativni poslovi, planiranje i programiranje rada voditelja tima (razrednika), pripremanje i vođenje sjednica vijeća, suradnja s ostalim članovima vijeća, suradnja s roditeljima i sl.

Keywords

pedagoški menadžment; menadžment sustava; organiziranje; upravljanje; provjera; nadzor; vođenje

Hrčak ID:

139368

URI

https://hrcak.srce.hr/139368

Publication date:

19.5.2004.

Article data in other languages: english german

Visits: 5.730 *